پنجشنبه، 30 فروردین 1403| 18 April 2024
مدیر کل میراث فرهنگی ایلام:

۶ کارگاه در شهرستان چوار فعال است

۱۴۰۱/۱۰/۲۲ ۲۳:۴۱ چاپ کدخبر: 19543

آفتاب ایلام |مدیر کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی ایلام گفت: ۶ کارگاه در زمینه‌ی صنایع دستی در شهرستان چوار فعال است.

به گزارش خبرنگار آفتاب ایلام ،فرزاد شریفی عصر پنجشنبه ۲۲دیماه در دیدار استاندار ایلام با مردم شهرستان چوار به ارائه ی گزارشی از اقدامات اداره کل میراث فرهنگی و صنایع دستی در این شهرستان پرداخت و اظهار داشت: اولین کارگاه رنگ رزی سنتی با اعطای یک میلیارد و پانصد میلیون تومان و با اشتغالزایی 10نفر در راستای تکمیل زنجیره تولید گلیم در شهرک صنعتی چوار راه اندازی شد.

وی با بیان اینکه در مجموع در شهرستان چوار ۶کارگاه فعال وجود دارد افزود:مبلغ دو میلیارد و ۱۰۰میلیون تومان از محل تبصره 18 و همچنین ۴۰۰ میلیون تومان مشاغل خانگی به فعالان این خوزه پرداخت شده است.

شریفی به برگزاری کلاس های آموزش صنایع دستی در این شهرستان اشاره و گفت:مبلغ ۳۴۰میلیون تومان تسهیلات مشاغل خانگی به صنعتگران این شهرستان پرداخت شده است.

وی در ادامه گفت:ایجاد و تکمیل مجتمع خدماتی رفاهی در شهرستان چوار و واگذاری آن به بخش خصوصی و همچنین معرفی به بانک جهت دریافت تسهیلات به مبلغ ۸۰۰ میلیون تومان از دیگر اقدامات در این شهرستان می باشد.

مدیر کل میراث فرهنگی ،گردشگری وصنایع دستی ایلام از ایجاد کارگاه سفال و سرامیک در شهرک صنعتی چوار خبر داد و گفت:جهت ایجاد این کارگاه 600میلیون تومان از محل تبصره 18 واگذار شد که اشتغالزایی 5 نفر را به همراه داشته است.

شریفی با اشاره به ظرفیت گردشگری درختان بان سرو که قدمت چندین ساله دارند گفت:مبلغ سه میلیارد ریال از محل مسئولیت های اجتماعی جهت ایجاد راه دسترسی به درختان بان سرو هزینه شد.

انتهای پیام/



نویسنده: وجیهه فتاحی
همرسانی کنید:

نظر شما:

security code

کلیه حقوق این پایگاه متعلق به وب سایت خبری آفتاب ایلام است و استفاده از اخبار و محتوا با ذکر منبع مجاز است
طراحی و پیاده سازی توسط: بیدسان