پنجشنبه، 09 فروردین 1403| 28 March 2024

آفتاب ایلام |رییس دانشگاه علوم پزشکی ایلام گفت: بررسی ها نشان می دهد ۵۴ درصد از کودکان ارزیابی شده در این استان از امنیت غذایی بالایی برخوردار هستند.





دکتر جاسم محمدی روز چهارشنبه اظهار داشت: برنامه ملی مراقبت غذا و تغذیه از سوی وزارت بهداشت ، درمان و آموزش پزشکی در استان های مختلف کشور در حال اجراست که نتایج بدست آمده از این برنامه می تواند به برنامه ریزی برای ارتقا سطح بهداشت و سلامت جامعه کمک شایان توجهی کند.

وی افزود: هشت استان کم برخوردار شامل خوزستان ، کرمان ، سیستان و بلوچستان ، ایلام ، خراسان جنوبی ، هرمزگان ، بوشهر و کهگیلویه و بویراحمد در این برنامه مورد پایش قرار گرفتند که در تمامی استان ها بطور ۵۰ درصد کودکان دختر و پسر ارزیابی شدند ولی تنها در استان ایلام ۶۳ درصد افراد بررسی شده پسر و ۳۷ درصد دختر بوده اند.

رییس دانشگاه علوم پزشکی ایلام یادآور شد: ۶۶ درصد کودکان ایلامی بررسی شده در این پایش ساکن نقاط شهری و ۳۴ درصد در مناطق روستایی سکونت داشته اند.

محمدی تاکید کرد: وضعیت ناامنی غذایی در هشت استان بررسی شده نشان داد که کرمان کمترین درصد امنیت غذایی را با ۱۶ درصد و بوشهر با ۵۷ درصد بیشترین امنیت غذایی را دارا بوده اند.

وی اضافه کرد: این پایش نشان می دهد در ایلام ۵۴ درصد کودکان از امنیت غذایی بالایی برخوردارند، ۱۲ درصد امنیت غذایی کم ، ۱۲ درصد امنیت غذایی متوسط و ۲۲ درصد نیز از شرایط ایمنی برخوردار نیستند.

رییس دانشگاه علوم پزشکی ایلام بررسی اضافه وزن را از دیگر موارد عنوان کرد و گفت: بوشهر بالاترین میزان اضافه وزن و کرمان ، هرمزگان و و سیستان و بلوچستان بالاترین شیوع لاغری کودکان را داشته اند.

محمدی اظهار داشت: کمترین شیوع لاغری در میان کودکان بررسی شده نیز متعلق به استان ایلام است.

انتهای پیام/



نویسنده: وجیهه فتاحی
همرسانی کنید:

نظر شما:

security code

کلیه حقوق این پایگاه متعلق به وب سایت خبری آفتاب ایلام است و استفاده از اخبار و محتوا با ذکر منبع مجاز است
طراحی و پیاده سازی توسط: بیدسان