پنجشنبه، 06 اردیبهشت 1403| 25 April 2024
 رییس سازمان مدیریت و برنامه ریزی ایلام خبر داد؛

تصویب پیاده سازی مدل برنامه ریزی مالی و سیاست گذاری (FPP) در ایلام  

۱۴۰۱/۱۰/۲۸ ۱۲:۳۳ چاپ کدخبر: 19570

آفتاب ایلام |رییس سازمان مدیریت و برنامه ریزی ایلام گفت: پیاده سازی مدل برنامه ریزی مالی و سیاست گذاری (FPP) در استان ایلام تصویب شد.



به گزارش آفتاب ایلام؛ امین دوست محمدی در دهمین نشست اعضاء شورای برنامه ریزی وتوسعه استان در خصوص اهمیت پیاده سازی مدل برنامه ریزی مالی و سیاست گذاری (FPP) در استان اظهار داشت: این مدل یک چارچوب کمی برای تجزیه و تحلیل وضعیت فعلی اقتصاد، پیش‌بینی وضعیت آینده آن و شناسایی ابزارها و سیاست‌های اقتصادی جامع و سازگار برای دستیابی به مجموعه معینی از اهداف کلان اقتصادی است.

وی افزود: مهمترین مزیت مدل FPP، سادگی و شفافیت، قابلیت سناریوسازی و ایجاد سازگاری بین متغیرهای ملی و استانی و همچنین تحلیل اثربخش سیاست ها با توجه به اتکای آن به حجم گسترده ای از داده های به روز است که در نتیجه دقت پیش بینی آن را نسبت به مدل های آلترناتیو افزایش می دهد.

دبیر شورای برنامه ریزی و توسعه استان در ادامه با بیان اینکه برای اولین بار در استان، اولویت های پژوهشی سال ۱۴۰۱ مهندسی شده اند، گفت: براساس منویات مقام معظم رهبری و رویکردهای سیاست های کلی برنامه هفتم توسعه و در چارچوب مطالبات مردمی، دغدغه های نظام، ضرورت مسائل و فوریت آنها، طرح های پژوهشی سال ۱۴۰۱ بگونه ای تعریف شده اند که علاوه بر اینکه کاربردی بودن و منجر شدن به محصول، ارزش افزوده جدید نیز ایجاد می نمایند.

دوست محمدی در ادامه با اشاره به الزامات قانونی استقرار زیر ساخت داده مکانی (SDI) استان، گفت: هدف اصلی SDI این است که سازمان ها و دستگاه های اجرایی با کمترین هزینه و در کوتاه ترین زمان ممکن به داده های مکانی پایه و پردازش شده و همچنین لایه بندی شده و به روز شده دسترسی داشته باشند.

وی تصریح کرد: بیش از ۸۰ درصد از داده های مورد نیاز سازمان ها در امور مختلف مدیریت، برنامه ریزی، تصمیم گیری و اجرا، از نظر ماهیت، مکانی بوده و یا دارای ویژگی های مکانی می باشند.

این مقام مسئول صرفه جویی در زمان و هزینه ها، جلوگیری از موازی کاری و تقویت همکاری بین دستگاه ها را از جمله ضرورت های استقرار زیرساخت داده مکانی در استان ذکر کرد.

دوست محمدی در پایان در خصوص سکونتگاه های غیررسمی استان گفت: براساس سرشماری عمومی نفوس و مسکن سال ۱۳۹۵ از جمعیت ۵۸۰ هزار نفری استان ایلام، ۵۵۶۸۱ نفر معادل ۹٫۶ درصد جمعیت کل استان در ۱۶ سکونتگاه غیررسمی ساکن می باشند که براساس اولویت های اعتبارات محرومیت زدایی این مناطق باید به یک توازن منطقه ای برسند.

انتهای پیام/



نویسنده: وجیهه فتاحی
همرسانی کنید:

نظر شما:

security code

کلیه حقوق این پایگاه متعلق به وب سایت خبری آفتاب ایلام است و استفاده از اخبار و محتوا با ذکر منبع مجاز است
طراحی و پیاده سازی توسط: بیدسان