جمعه، 31 فروردین 1403| 19 April 2024

آفتاب ایلام |مدیر کل ورزش و جوانان ایلام گفت: ۱۰ پروژه ورزشی در پنج شهرستان استان در ایام مبارک دهه فجر افتتاح خواهد شد.

شهاب شهبازی روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار آفتاب ایلام اظهار داشت: این پروژه ها با اعتبار ۲۴۲ میلیارد و۲۵۰ میلیون ریال از محل اعتبارات ملی و وزارت نفت افتتاح می شوند.

وی افزود: پروژه های افتتاحی استان شامل،سالن ورزشی زرانگوش بدره، ۸ زمین چمن مصنوعی مینی فوتبال در آبدانان، مهران، ملکشاهی،هلیلان و در دهلران نیز یک چمن مصنوعی بازسازی شده است.

مدیرکل ورزش و جوانان استان ایلام یادآور شد: همچنین ۲ پروژه در شهرستان دهلران شامل،زمین چمن مصنوعی و یک سالن ورزشی کلنگ زنی می شوند.

وی وضعیت سرانه ورزشی استان را مطلوب ارزیابی و عنوان کرد: میانگین سرانه ی ایده آل کشوری 1.2 دهم متر مربع می باشد که در ابتدای دولت سیزدهم این سرانه در استان 90 صدم متر مربع بود، که هم اکنون در استان به 95 صدم متر رسیده است که در تلاشیم با افتتاح 11پروژه تا پایان سالجاری می‌توان به ایده آل کشوری برسیم.

وی با تاکید بر اینکه جذب اعتبارات ورزشی به توانایی مسوولان حوزه‌های ورزشی بستگی دارد خاطرنشان کرد: روسای هیات‌های ورزشی استان در راستای حمایت، توانایی‌های مربوطه را شناسایی و معرفی کنند.

مدیرکل ورزش و جوانان ایلام با بیان اینکه ورزش حرفه‌ای استان در طول سالیان اخیر خوش درخشیده است افزود: توجه به این قشر مهم و ضروری بوده و باید با حمایت های همه جانبه ی ورزشکاران زمینه ی درخشش آن ها را در سطح کشور و جهان فراهم شود.

وی در ادامه به اهمیت زمین فوتبال چوار پرداخت و گفت:پیرو تاکیدات رهبر فرزانه انقلاب شناساندن هرچه بیشتر فاجعه زمین فوتبال چوار ،نگاه ویژه استاندار به این واقعه دردناک را ستودنی دانست و در این راستا مبلغ ۲۰ میلیارد تومان اعتبار تحت عنوان متمم سفر ریاست جمهوری برای زمین فوتبال چوار لحاظ شده است.

شهبازی گفت:از مبلغ ۵۷ میلیارد ریال اعتبار لحاظ شده برای ساماندهی زمین فوتبال این شهرستان تا کنون ۵۰ میلیارد ریال تخصیص یافته است.

وی با تاکید بر اینکه پروژه زمین فوتبال چوار یک پروژه مهم ملی می باشد خاطر نشان کرد:در تلاشیم تا با الحاق زمین همجوار به پروژه، عملیات اجرایی برای احداث سکوی تماشاچی، نگار خانه و همچنین سالنهای رزمی،ساخت یادمان و .... در فاز های بعدی انجام شود.

شهاب شهبازی از برگزاری بیش از ۵۰۰ برنامه فرهنگی و ورزشی در این ایام در استان خبر داد و گفت:۱۲۰ برنامه از این تعداد مربوط به بخش بانوان بوده و ۱۵۰ برنامه ی ورزشی برای آقایان و همچنین ۱۰۰ برنامه فرهنگی مربوط به حوزه ی جوانان می باشد.

وی در ادامه با بیان اینکه از مهمترین برنامه های این اداره ارج نهادن به شهدا و خانواده های معظم شهدا است افزود: غبارروبی مزار این عزیزان و دیدار با خانواده های شهدای ورزشکار و برگزاری پیاده روی خانوادگی و ....از برنامه های کمیته ورزش و جوانان ستاد گرامیداشت دهه فجر است.

انتهای پیام/



نویسنده: وجیهه فتاحی
همرسانی کنید:

نظر شما:

security code

کلیه حقوق این پایگاه متعلق به وب سایت خبری آفتاب ایلام است و استفاده از اخبار و محتوا با ذکر منبع مجاز است
طراحی و پیاده سازی توسط: بیدسان