پنجشنبه، 09 فروردین 1403| 28 March 2024

آفتاب ایلام |رییس هیات صلح و سازش دادگستری استان ایلام گفت: یک قاتل محکوم به قصاص با عفو و گذشت اولیای دم در شهرستان آبدانان در آستانه اجرای حکم قصاص زندگی دوباره یافت.



به گزارش آفتاب ایلام، منصور غلامی روز دوشنبه در آیین عفو و بخشش این فرد اظهار داشت: مرحوم مرتضی نصرتیان از جوانان ورزشکار شهرستان آبدانان سال ۹۳ در جریان یک نزاع در شهرستان آبدانان با سلاح سرد جوان دیگری مورد اصابت قرار گرفت که بعلت َشدت جراحات وارده جان خود را از دست داد.

وی افزود: پرونده این حادثه ناگوار در محاکم قضایی شهرستان و استان مورد بررسی قرار گرفت و منجر به صدور حکم قصاص برای قاتل شد که پس از تایید نهایی در دیوان عالی کشور و طی مراحل استیذان رئیس قوه قضائیه جهت اجرا ابلاغ گردید.

مدیر ستاد صبر دادگستری ایلام تاکید کرد: با تلاش مصلحان و هیات صلح شهرستان آبدانان و مساعدت و مشارکت اعضای ستاد صبر دادگستری استان و گذشت اولیای دم فرد قاتل و عامل این حادثه از مرگ حتمی نجات پیدا کرد و زندگی دوباره ای بدست آورد.

غلامی با تقدیر از اقدام خداپسندانه خانواده مقتول یادآور شد: مراسم صلح و سازش با حضور متولیان قضایی ، سیاسی و انتظامی ، هیات های صلح و سازش و شوراهای معتمد پلیس استان، جمعی از مصلحان و اولیای دم در مسجد جامع آبدانان برگزار و پس از گذشت ۹ سال خصومت بین دو طایفه بزرگ زرگوش آبدانان و کوهنانی شهرستان کوهدشت لرستان ، صلح و سازش و تفاهم بین طرفین برقرار شد.

لازم به یادآوری است با تلاش معتمدان و مصلحان و هیات های صلح و سازش استان طی یکسال گذشته ۱۵ پرونده قتل عمد در سطح استان به صلح و سازش و گذشت اولیای دم از اجرای حکم اعدام قاتلان منجر شده است که چهار مورد آن در شهرستان آبدانان بوده است.

در این مراسم یدالله حاتمی فرماندار و عارف رشنوادی رییس دادگستری شهرستان آبدانان در سخنانی ضمن تجلیل از نقش سازنده بزرگان و مصلحان مناطق مختلف خواستار تلاش و پادرمیانی بیشتر معتمدان و ریش سفیدان برای حل و فصل منازعات بین طوایف و تحکیم و توسعه صلح و سازش و آرامش در استان شدند.

 
انتهای پیام/



نویسنده: وجیهه فتاحی
همرسانی کنید:

نظر شما:

security code

کلیه حقوق این پایگاه متعلق به وب سایت خبری آفتاب ایلام است و استفاده از اخبار و محتوا با ذکر منبع مجاز است
طراحی و پیاده سازی توسط: بیدسان