پنجشنبه، 06 اردیبهشت 1403| 25 April 2024
امام جمعه ایلام:

 ظرفیت های جهاد دانشگاهی برای توسعه استان بکار گرفته شود

۱۴۰۱/۱۱/۰۳ ۱۳:۵۳ چاپ کدخبر: 19596

آفتاب ایلام |نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه ایلام با تاکید بر جهادی عمل کردن همه مسوولان گفت: از ظرفیت‌ های خاص مجموعه جهاد دانشگاهی در توسعه استان استفاده شود.




به گزارش آفتاب ایلام، حجت الاسلام والمسلمین اله نور کریمی تبار روز دوشنبه در دیدار با مجموعه مدیران جهاد دانشگاهی استان ایلام اظهار داشت: جهاد دانشگاهی جزو نهادهایی است که از آغاز تاسیس تاکنون در عرصه تحقیق و فعالیت فرهنگی نقش مهمی و تاثیرگذاری ایفا کرده است.

وی با بیان اینکه جهاد دانشگاهی باید با ارائه راهکارهای دقیق و خوب برای رفع مشکلات جامعه دولتمردان را یاری کند که این یک وظیفه بزرگ محسوب می شود، افزود: این نهاد با ویژگی های خوبی که دارد باید فعال تر از گذشته در عرصه های مختلف در جامعه و خدمت بیشتر و بهتر به مردم حضوری جدی داشته باشد.

امام جمعه ایلام تاکید کرد: جهاد دانشگاهی توان علمی ایران را در دنیا مطرح کرده که نیاز است رسانه و مطبوعات این موضوع را بازنشر بدهد، مقام معظم رهبری بر این موضوعات دانش بنیان تاکید کردند که بازخورد این تاکیدات رشد علمی و فناوری کشور در همه ابعاد است.

حجت الاسلام والمسلمین اله نور کریمی تبار گفت: استان ایلام دارای ظرفیت ها و پتانسیل های خوبی است که اگر تحقیقات به خوبی ارائه و انجام شود می توان نوعی اتصال برای متخصصان در عرصه تولید تلقی گردد و به تبع آن شناسایی و بکارگیری نخبگان هم گسترش یابد.

وی اضافه کرد: فعالیت ها و تلاش های پیشرو جهاد دانشگاهی در بحث های مهم درمان ناباروری و سرطان سینه قابل تقدیر است و پیگیری این کار در استان نتایج مثبتی را به دنبال خواهد داشت.

امام جمعه ایلام با اشاره به دیگر به اقدامات انجام شده در جهاد دانشگاهی چون (اصلاح نژاد دام سبک و سنگین) گفت: اصلاج ژنتیک دام هزینه ها را به حداقل و بازدهی بیشتری می رساند که متاسفانه در حال حاضر این مهم در استان ایلام عکس این اتفاق اتفاده است.

حجت الاسلام کریمی تبار همچنین خواستار نقش بیشتر جهاد دانشگاهی در فعالیت های فرهنگی شد و گفت: جهاد دانشگاهی به عنوان نهادی برخاسته از بطن انقلاب اسلامی با ارائه خدمات علمی خود سهمی بسزا در رشد و توسعه کشور ایفا می کند.

 
انتهای پیام/

 



نویسنده: وجیهه فتاحی
همرسانی کنید:

نظر شما:

security code

کلیه حقوق این پایگاه متعلق به وب سایت خبری آفتاب ایلام است و استفاده از اخبار و محتوا با ذکر منبع مجاز است
طراحی و پیاده سازی توسط: بیدسان