پنجشنبه، 09 فروردین 1403| 28 March 2024
همزمان با دهه فجر انقلاب اسلامی:

۲ پایگاه انتقال خون در ایلام کلنگ زنی می شود

۱۴۰۱/۱۱/۱۴ ۱۱:۰۲ چاپ کدخبر: 19663

آفتاب ایلام |مدیرکل انتقال خون استان ایلام گفت: کلنگ ۲ پایگاه انتقال خون ایام دهه فجر در شهرستان های ایوان و دهلران به زمین زده می شود.





به گزارش آفتاب ایلام ،لیلی عاصم آبادی پنجشنبه شب در گفت وگویی اظهار داشت: ردیف اعتباری احداث این ۲ پایگاه از محل اعتبارات داخلی شهرستان و با تایید کمیته برنامه ریزی این شهرستان ها تامین شده است.

وی افزود: باتوجه به اینکه شاخص اهدای خون در شهرستان های دهلران و ایوان نسبت به شهرستان های دیگر استان (بجز مرکز استان) بیشتر بود احداث پایگاه انتقال خون در این نقاط ضروری به نظر می رسد.

عاصم آبادی ادامه داد: همچنین به علت بعد مسافت طولانی دهلران به مرکز استان و با هدف حذف تردد اهداکنندگان خون این شهرستان ها به مرکز استان، تصمیم به احداث پایگاه های انتقال در این شهرستان ها گرفته شد.

وی یادآور شد: زمان بندی احداث این ۲ پایگاه در زمینی به وسعت ۲۵۰ متر با اعتبار اولیه ۱۰ میلیارد ریال یک ساله بوده و تجهیزات مورد نیاز آنها نیز تهیه شده است.

مدیرکل پایگاه انتقال خون استان ایلام اضافه کرد: در سایر شهرستان ها نیز به نسبت جمعیت اهداکننده، نیازسنجی ها و احصا استانداردهای مد نظر برای احداث پایگاه انتقال خون در سال های آینده برنامه ریزی می شود.

در حال حاضر ایلام دارای یک پایگاه انتقال خون است که اهداکنندگان از اقصی نقاط استان برای اهدای خون و فرآورده های خونی خود به این مرکز مراجعه می کنند.

 
انتهای پیام/



نویسنده: وجیهه فتاحی
همرسانی کنید:

نظر شما:

security code

کلیه حقوق این پایگاه متعلق به وب سایت خبری آفتاب ایلام است و استفاده از اخبار و محتوا با ذکر منبع مجاز است
طراحی و پیاده سازی توسط: بیدسان