جمعه، 10 فروردین 1403| 29 March 2024
مدیرکل امور مالیاتی ایلام؛

کارگروه ویژه رسیدگی به مالیات کارت های بازرگانی در ایلام دایر شد

۱۴۰۱/۱۲/۱۹ ۱۳:۳۳ چاپ کدخبر: 19821

آفتاب ایلام |مدیرکل امور مالیاتی ایلام گفت: کارگروه ویژه رسیدگی به مالیات کارت های بازرگانی در استان دایر و بخشی از بدهی های مالیاتی در این باره وصول شده است.

 


  

به گزارش آفتاب ایلام؛ غلامرضا جنتی با بیان اینکه برنامه های مالیاتی به سمت هوشمندسازی هدف گذاری شده است اظهار داشت: طرح های ابلاغ الکترونیکی اوراق مالیاتی، قانون پایانه های فروشگاهی و سامانه مؤدیان و الزامات مواد ۱۶۹ و ۱۸۶ قانون مالیاتهای مستقیم را تشریح کرد.

وی با بیان اینکه از اول شهریور امسال اوراق مالیاتی به صورت الکترونیکی ابلاغ شده است افزود: همکاری و توجه مؤدیان و فعالان اقتصادی در این باره را خواستار شد.

مدیرکل امور مالیاتی ایلام گفت: همچنین به منظور تکریم مؤدیان و تسهیل در امور آنان، صدور گواهی ماده ۱۸۶ توسط دستگاه هایی که مجوز کسب و کار صادر می کنند، از اول دی ماه کاملاً الکترونیکی شده است.

جنتی اعلام کرد: در سال جاری ۱۶۵ میلیارد تومان از محل عوارض مالیات بر ارزش افزوده بین شهرداریها و دهیاریهای استان توزیع شده است که نسبت به سال گذشته افزایش بیش از ۴۰۰ درصدی داشته است.

وی تصریح کرد: از محل عوارض آلایندگی شرکتهای بزرگ استان مبالغ قابل توجهی در دست تحقق است که  با هماهنگی و حمایت استانداری درصدد وصول و توزیع آن بین شهرداریها هستیم و امیدواریم با این اقدام  بخش زیادی از مشکلات مالی شهرداری ها رفع شود.

مدیرکل امور مالیاتی ایلام یادآوری کرد: کارگروه ویژه رسیدگی به مالیات کارتهای بازرگانی در استان دایر و بخشی از بدهی های مالیاتی در این باره وصول شده است.

وی در ادامه توضیح داد: بر اساس ماده ۱۶۹ مکرر قانون مالیات های مستقیم، تمام دستگاه های اجرایی باید اطلاعات و مستندات خرید و فروش، خدمات دریافتی و صورت معاملات خود را به صورت فصلی در سامانه مالیاتی ثبت کنند، و بی توجهی در این خصوص تضییع حقوق دولت و جرایم مالیاتی را به دنبال دارد.

جنتی در مورد پایانه های فروشگاهی و سامانه مؤدیان گفت: این قانون با هدف شفاف سازی فعالیت های اقتصادی اجرایی شده و ادارات و دستگاه های اجرایی بایستی تمام صورتحساب های خود را از طریق این سامانه انجام دهند.

انتهای پیام/



نویسنده: وجیهه فتاحی
همرسانی کنید:

نظر شما:

security code

کلیه حقوق این پایگاه متعلق به وب سایت خبری آفتاب ایلام است و استفاده از اخبار و محتوا با ذکر منبع مجاز است
طراحی و پیاده سازی توسط: بیدسان