جمعه، 31 فروردین 1403| 19 April 2024
استاندار ایلام در کمیته انرژی استان:

کارگروه انرژی استان بهره وری از منابع نفت و گاز را بالا می برد

۱۴۰۱/۱۲/۲۱ ۲۱:۱۵ چاپ کدخبر: 19830

آفتاب ایلام |استاندار ایلام با بیان اینکه ارتباط صنعت با دانشگاه حفظ و تقویت شود،گفت:کارگروه انرژی استان راندمان و بهره وری از منابع نفت و گاز برای توسعه استان را بالا می برد.



به گزارش آفتاب ایلام،حسن بهرام نیا روز یکشنبه ۲۱ اسفندماه در کارگروه انرژی استان،با اشاره به اینکه ایلام با حدود ۱۵ هزار ثبت اشتغال رتبه نخست ثبت میزان اشتغال در سال ۱۴۰۱ بین استان های کشور را کسب کرده است، اظهار داشت: تعهد اشتغال در نظر گرفته برای ایلام در سالجاری ۶ هزار ۶۷۱ شغل بود که با همکاری همه ایلام با ۱۵ هزار شغل ثبت شده در سامانه رصد وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی از میزان تعهد در‌نظر گرفته پیشی گرفت.

وی مصادق بارز تحقق تعهد اشتغال ایلام در سال ۱۴۰۱ را بکارگیری نیروهای زیادی در بخش مختلف از جمله شرکت های نفتی و گازی استان ذکر کرد و افزود: از مجموع میزان اشتغال ثبت شده در شرکت های نفت و گاز استان، تنها در شهرستان دهلران ۱۱۰۰ نفر در ان جی ال ۳۱۰۰، ۹۰۰ نفر در پتروشیمی و ۱۰۰ نفر در مینی ان اجی ال است.

نماینده عالی دولت در استان ایلام تاکید کرد: بهره گیری از ظرفیت های نفت و گاز استان برای توسعه، اشتغالزایی و درآمد زایی استان بسیار ضروری است و این مهم با جدیت در دستور کار قرار گرفته است.

استاندار ایلام با اشاره به ظرفیت های بالای استان در حوزه نفت و گاز، گفت: ۱۱ درصد گاز و ۶ درصد منابع نفتی کشور در ایلام تولید می شود که این یک ظرفیت بالقوه است که بخشی از آن بالفعل شده است‌.

دکتر بهرام نیا با بیان اینکه کارگروه انرژی استان می‌تواند راندمان و بهره‌وری از منابع نفت و گاز در استان را بالا می ببرد، خاطرنشان کرد: هارمونی خوبی در استان برای توسعه صنعت نفت و گاز ایجاد شده است.

وی با تاکید با حفظ و تقویت ارتباط صنعت و دانشگاه، گفت: در این راستا از علم و تخصص و ظرفیت دانشگاهیان استفاده شود و علم و ایده دانشگاهیان در حوزه نفت و گاز و انرژی به ثروت تبدیل شود‌.

 بهرام نیا ادامه داد: استفاده از نظریات کارشناسی برای توسعه حوزه نفت و گاز استان ضروری است و پیشنهادات این کارگروه بعنوان راهبرد برای توسعه استان در حوزه نفت و گاز است.

استاندار ایلام در بخش دیگری از سخنان خود لازمه همکاری و استمرار خدمات دهی دستگاه ها اجرایی به پیمانکاران حوزه نفت و گاز استان را «گشایش حساب بانکی» و «خرید تجهیزات و مایحتاج» در داخل استان ذکر کرد و بیان داشت: اولویت خرید تمامی نیازمندیهای پیمانکاران شرکت های نفت و گاز استان باید در داخل استان باشد.

وی ضمن اعلام آمادگی و استقبال از سرمایه گذاران بخش خصوصی برای توسعه پیشرفت استان، بر توسعه بخش نفت و گاز استان تاکید کرد و گفت: در صورت اتمام عملیات حفاری در بانکول، روزانه ظرفیت تولید ۱۵ میلیون متر مکعب گاز را دارد، و در این صورت به سه برابر ظرفیت تولید گاز خواهیم رسید و می‌توانیم بخشی از آن را ذخیره کنیم.

گفتنی است در این نشست که با حضور معاون سیاسی امنیتی، معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار ایلام و مدیران شرکت های نفت و گاز استان برگزار شد، هر یک مدیران و فعالان این حوزه نکته نظرات و پیشنهادات خود را در خصوص توسعه نفت و گاز استان مطرح کردند.

انتهای پیام/



نویسنده: زینب بسطامی
همرسانی کنید:

نظر شما:

security code

کلیه حقوق این پایگاه متعلق به وب سایت خبری آفتاب ایلام است و استفاده از اخبار و محتوا با ذکر منبع مجاز است
طراحی و پیاده سازی توسط: بیدسان