پنجشنبه، 06 اردیبهشت 1403| 25 April 2024

آفتاب ایلام |معاون نظارت‌، بازرسی و حمایت از حقوق مصرف کنندگان اداره صنعت، معدن و تجارت (صمت) ایلام گفت: ۱۵۹ پرونده تخلف صنفی به ارزش ۸۰۸ میلیارد ریال از ابتدای امسال تا کنون در این استان تشکیل شده است.



به گزارش آفتاب ایلام مهدی کاکاخانی روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: امسال پنج هزار و ۷۱۵ مورد بازرسی از واحدهای صنفی استان با همکاری سایر ارگان های نظارتی انجام شده است.

وی افزود: ۱۵۹ پرونده تخلف در این خصوص با برگزاری ۲۴۳ گشت مشترک در سطح بازارهای استان ثبت و به مراجع دارای صلاحیت ارائه شده است.

معاون سازمان صمت ایلام یادآور شد: ارزش پرونده های تخلفی صنفی تشکیل شده در سال جاری بالغ بر ۸۰۸ میلیارد و ۲۶۰ میلیون ریال بوده است.

کاکاخانی با اشاره به راه اندازی سامانه جامع تجارت و سامانه جامع انبارها تاکید کرد: کسانیکه کالاهای خود را خارج از این شیوه ها عرضه کنند، مشمول کالای قاچاق می شوند.

وی اضافه کرد: ۳۶۰ میلیارد ریال نیز ارزش پرونده های تشکیل شده در این خصوص طی سال ۱۴۰۱ تاکنون بوده است.

معاون نظارت‌، بازرسی و حمایت از حقوق مصرف کنندگان اداره صمت ایلام یکی از برنامه های وزارت صنعت ، معدن و تجارت برای کنترل بیشتر بر قیمت کالاها در سطح بازارها را راه اندازی شناسه اصالت عنوان کرد و گفت: از سال آینده کالاهایی که فاقد شناسه اصالت باشند، قاچاق محسوب شده و از عرضه آنها جلوگیری می شود.

 
انتهای پیام/

 



نویسنده: وجیهه فتاحی
همرسانی کنید:

نظر شما:

security code

کلیه حقوق این پایگاه متعلق به وب سایت خبری آفتاب ایلام است و استفاده از اخبار و محتوا با ذکر منبع مجاز است
طراحی و پیاده سازی توسط: بیدسان