پنجشنبه، 06 اردیبهشت 1403| 25 April 2024

رئیس مرکز فنی و حرفه ای دهلران گفت: از ابتدای سال جاری ۴۰۰ نفر در شهرستان دهلران آموزش های فنی و حرفه ای را فرا گرفته اند.

به گزارش آفتاب ایلام،مجتبی عنبری در گفتگویی اظهار کرد: از این تعداد ۱۱۹ نفر سرباز، ۲۸ روستایی، ۶۰ دانش آموز و مابقی هم کارجو بوده است.

وی افزود: مرکز آموزش فنی و حرفه ای دهلران به عنوان دومین مرکز بزرگ و مجهز استان ایلام دارای پنج کارگاه آموزشی ویژه مردان و سه کارگاه ویژه زنان است.

عنیری ادامه داد: در سال گذشته و در راستای آموزش نیروهای بومی برای بکارگیری در صنایع نفت و پتروشیمی شهرستان دهلران، ۵۰ نفر در حرفه جوشکاری سازه های فولادی و برق کار صنعتی آموزش های مهارتی را در مرکز دهلران کسب و پس از قبولی در آزمون عملی، تنها برخی از آنها در شرکت های نفت و گاز جذب و بکارگیری شدند.

وی اظهار داشت: مرکز دهلران تعداد ۱۹ آموزشگاه آزاد را تحت پوشش دارد که متولی ارائه آموزش های مهارتی در بخش خصوصی هستند که از این تعداد تنها ۹ آموزشگاه فعال و مابقی به خاطر مشکلات ناشی از کرونا تعطیل هستند.

عنبری گفت: آموزش های ارائه شده توسط آموزشگاه های آزاد بیشتر در رشته های زیرگروه فناوری اطلاعات و رایانه، طراحی دوخت، مراقبت و زیبایی، شیرینی پزی و زبان انگلیسی است.

وی اظهار داشت: باتوجه به شرایط آب هوایی شهرستان آموزش نصب پنل خورشیدی در مهرماه سال جاری به کار جویان آموزش لازم ارائه می شود ودر این راستان نیز ۲۰۰ میلیون تومان تجهیزات مورد نیاز از محل اعتبارات ملی خریداری شده است.



نویسنده: Fatahi
همرسانی کنید:

نظر شما:

security code

کلیه حقوق این پایگاه متعلق به وب سایت خبری آفتاب ایلام است و استفاده از اخبار و محتوا با ذکر منبع مجاز است
طراحی و پیاده سازی توسط: بیدسان