چهارشنبه، 05 اردیبهشت 1403| 24 April 2024

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان ایلام گفت: شهرستان دره شهر در جنوب استان ایلام شرایط بحرانی به لحاظ شیوع ویروس کرونا دارد.

به گزارش خبرنگار آفتاب ایلام، محمد کریمیان بعدازظهر دوشنبه در جلسه ستاد کرونای ایلام از تلاش و اهتمام و مجموعه اعضای ستاد استانی مقابله با بیماری کرونا، دستگاه ها و ارگان های مختلف و مجموعه خدوم حوزه های بهداشت و درمان سطح استان تقدیر کرد و اظهار داشت: شیوع بیماری کرونا در کشور روندی افزایشی دارد و در استانمان روند مبتلایان و بستری ها نیز به تبع روندی افزایشی دارد.

وی افزود: به دلیل کاهش میزان رعایت پروتکل های بهداشتی در سطح جامعه، شیوع بیماری کرونا نیز افزایش یافته است.

کریمیان تصریح کرد: در این شرایط حساس و روند افزایشی مبتلایان و بستری ها در سطح استان، لازم است دستگاه ها و ارگان ها و سازمان ها بیش از گذشته در کنار دانشگاه علوم پزشکی باشند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان ایلام اضافه کرد: همکاری، همدلی و تعامل دستگاه ها و ارگان ها و رعایت هرچه بیشتر پروتکل های بهداشتی در سطح جامعه به همکاران ما انگیزه و توان خدمت بیشتری می دهد که در برابر بیماری کرونا احساس خستگی و فرسودگی نکنند.

کریمیان عنوان کرد: روند واکسیناسیون در سطح کشور تسریع یافته و در حال حاضر آمار افراد واکسینه افزایشی است و در استان ایلام نیز به تبع این امر مشهود بوده و لذا برای انجام واکسیناسیون به همکاری و مساعدت دستگاه ها و ارگان های مختلف نیازمند هستیم.

وی بیان کرد: شهرستان دره شهر شرایط بحرانی به لحاظ شیوع بیماری کرونا دارد و وضعیت آن حتی از شهرستان مهران بیشتر نگران کننده است.

وی اضافه کرد: لازم است در این راستا با همراهی و تعامل همگانی برای کاهش آمار مبتلایان و بستری ها در این شهرستان و برون رفت از وضعیت قرمز نهایت تلاش خود را به کار گیریم.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان ایلام بیان کرد: در استان ایلام از ابتدای شیوع بیماری کرونا تا امروز، تعداد ۴۲ هزار و ۸۰۳ نفر به بیماری کرونا مبتلا شده اند و متاسفانه تعداد ۸۱۸ نفر از هم استانی هایمان نیز جان خود را از دست داده اند.

وی گفت: همچنین در حال حاضر تعداد ۱۸۹ بیمار مبتلا به کرونا در سطح بیمارستان های استان بستری هستند و مراحل درمان و مراقبت های مربوطه به آنان در حال طی شدن است و تعداد ۴۰ هزار و ۷۸۰ مورد نیز از بیماران مبتلا به کرونا در سطح استان بهبودی کامل یافته اند.



نویسنده: سمیه محمدی
همرسانی کنید:

نظر شما:

security code

کلیه حقوق این پایگاه متعلق به وب سایت خبری آفتاب ایلام است و استفاده از اخبار و محتوا با ذکر منبع مجاز است
طراحی و پیاده سازی توسط: بیدسان