جمعه، 10 فروردین 1403| 29 March 2024
ایلام-استاندار ایلام با اشاره به اینکه تامین آب پایدار، رعایت پروتکل ها و انجام واکسیناسیون اولویت های برگزاری اربعین است، گفت: کرونا و وضعیت گرما اربعین امسال را وارد شرایط خاص کرده است.

به گزارش خبرنگار مهر، محمد نوذری عصر دوشنبه در نشست ستاد اربعین استان با تقدیر از همه عوامل دخیل در برگزاری اربعین اظهار کرد: اربعین یک کار جمعی است و همه در آن نقش دارند، ضرورت دارد کمیته ها فعال تر، پویاتر و جدی تر به صورت هفتگی جلسات را برگزار و نشست های تخصصی را دنبال کنند.

وی با بیان اینکه اربعین امسال با سال های گذشته متفاوت است، ابراز داشت: شرایط کرونا و وضعیت گرما، اربعین امسال را وارد شرایط خاصی کرده که اجرای پروتکل ها و محدودیت ها از یک سو و وضعیت گرما از سوی دیگر مخاطرات، چالش ها و نیازمندی های خاص خود را دارد.

وی گفت: زیرساخت های اولیه از جمله تأمین آب پایدار و امکاناتی از قبیل آب سردکن، یخ ساز و … را فراهم در پایانه مرزی باید فراهم کنیم.

استاندار ایلام با اشاره به اینکه طبق برنامه ریزی به عمل آمده تمام کسانی که واکسینه شده اند می توانند در ایام اربعین از کشور خارج شوند، گفت: در برگزاری اربعین دو سناریو محتمل است، لذا پیشنهاد شده که در مرحله اول تمامی عوامل درگیر در برگزاری امر اربعین واکسینه شوند و در صورت همراهی مسئولین ملی و بخاطر قرار گرفتن ایلام در کریدور اربعین و مواجهه کل استان با خطر کرونا پیشنهاد شده تمام مردم استان تا قبل از ایام اربعین واکسینه شوند.

وی با بیان اینکه به خاطر گرما و شرایط کرونا بیشترین مخاطرات اربعین در حوزه دانشگاه علوم پزشکی قرار می گیرد، از استقرار بیمارستان سیار با تمام امکانات از سوی ستاد اجرای فرمان حضرت امام در مهران خبر داد و گفت: باید تلاش کرد تا امکانات و زیرساخت های حوزه سلامت در پایانه مرزی مهران تکمیل شود.

احتمال برگزاری مراسم اربعین امسال به ۲ روش

نوذری گفت: اعتبارات اربعین امسال به صورت ۱۰۰ درصدی تخصیص می یابد، با توجه به محدودیت منابع و اینکه اعتبارات استانی در حوزه زیرساختی هزینه می شود، ضرورت دارد کمیته ها از طریق وزارتخانه ها پیگیر اعتبارات ملی باشند تا منابع جدیدی را به اربعین تزریق کنیم.

وی با اشاره به احتمالات برگزاری اربعین و تردد زوار گفت: در صورت برگزاری مراسم اربعین امسال دو رویه وجود دارد یا به صورت محدود و با ساختاری جدید در قالب کاروان هایی با رعایت پروتکل های ویژه و تاییدیه واکسیناسیون انجام می گیرد و یا به مانند سنوات قبل با تعداد نامحدود با این تفاوت که تمام کسانی که شرکت می کنند باید واکسینه شده باشند، برگزار می شود.

استاندار ایلام اضافه کرد: می طلبد کمیته های تخصصی و مسئولین استانی برنامه ریزی لازم را برای هر دو حالت داشته باشند و ضمن تکمیل زیرساخت های اربعین، هم کمیته های تخصصی در حوزه های مختلف و هم استان های معین فعالیت خود را شروع کنند.

نوذری در پایان با اشاره به تفاهم نامه ستاد اجرایی فرمان حضرت امام و استانداری از اختصاص ۳۰ میلیارد تومان برای تأمین زیرساخت های اربعین و اقدامات اولیه در پایانه مرزی مهران خبر داد و گفت: در تلاشیم زیرساخت های اولیه پایانه مرزی مهران در فصل گرما تکمیل شود.



نویسنده: newsBot
همرسانی کنید:

نظر شما:

security code

کلیه حقوق این پایگاه متعلق به وب سایت خبری آفتاب ایلام است و استفاده از اخبار و محتوا با ذکر منبع مجاز است
طراحی و پیاده سازی توسط: بیدسان