جمعه، 10 فروردین 1403| 29 March 2024
جایگاه نخست تورم کشوری در ایلام،گرانی و وضعیت نامناسب معیشتی ناشی از تعطیلی‌های کرونا سبب گلایه روزافزون مردم استان شده؛ این در حالی است که مسئولان اجرایی حاضر به پاسخگویی در این زمینه نیستند.

آفتاب ایلام| تورم و گرانی در ایلام بیداد می‌کند، تعطیلی کسب‌ و کارها در اثر شیوع کرونا، بیکاری ناشی از این تعطیلی‌ها و غفلت مسئولان از چاره‌اندیشی برای این وضعیت نابسامان، انتقادات مردمی را نسبت به شیوه مدیریت در استان ایلام افزایش داده است.

این در حالی است که مسئولان اجرایی استان تاکنون از بیان هرگونه جواب قانع‌کننده‌ای سر‌باز زده‌اند و به نظر می‌رسد قرار نیست آنطور که باید پاسخگوی مطالبات مردم باشند.

در همین راستا "یاری" شهروند ایلامی که به وضع موجود گرانی و تورم در استان ایلام انتقاد دارد در گفت‌وگو با آفتاب ایلام، اظهار داشت: استان ایلام در 4ساله اخیر همواره در صدر استان‌های دارای تورم و گرانی قرار گرفته است.

وی گفت: چرا استانی با کمترین جمعیت کشور، منابع طبیعی، استعدادهای کشاورزی و صنعتی و مرز بین‌المللی باید از تورم و گرانی افزون بر سایر استان‌های کشور برخوردار باشد؟ آیا چیزی جز این است که مسئولان یا نمی‌توانند و یا اگر هم می‌توانند تلاش و همت مناسب برای رفع مشکلات مردم ندارند؟

یاری در ادامه افزود: اینکه مسئولان می‌گویند؛ دوری از مرکز، نبود کارخانه‌ها و صنایع تولیدی عامل گرانی و تورم در استان ایلام است؛ این سؤال را به وجود می‌آورد که آیا سایر استان‌های کشور همه چسبیده به مرکز هستند. آیا سایر استان‌های کشور تولیدات صنعتی دارند؟ چرا در استان‌های هم‌جوار و یا استان‌های مشابه از نظر جمعیت با ایلام از این وضعیت برخوردار نیستند.

نثاری دیگر شهروند ایلامی نیز با بیان دیدگاه مشابه بر این نکته تأکید دارد که "آنچه استان ایلام را با چنین شرایطی مواجه کرده است چیزی نیست جز نبود مدیریت و غفلت مسئولان در چاره‌اندیشی برای این وضعیت در استان ایلام و لازم است مسئولان برای وضعیت موجود که مردم را علاوه بر محاصره کرونا در محاصره گرانی و تورم قرار داده است چاره‌ای بیندیشند".

وی گفت: متأسفانه دستگاه‌های اجرایی بیش از انجام تکالیف و وظایف مربوطه، شعار می‌دهند که چنین مسئله‌ای قابل پذیرش نیست.

ماحصل گفت‌وگوی آفتاب ایلام با مردم ایلام آن است که با کنترل قیمت‌ها ، برخورد با گران‌فروشان و قاچاق کالا و تأمین نیازهای بازار می‌توان بر مشکلات موجود فائق آمد و این شدنی است؛ اگر مسئولان بخواهند!

در همین زمینه حجت‌الاسلام الله‌نور کریمی‌تبار، نماینده ولی‌فقیه و امام‌جمعه ایلام گرانی و تورم در سطح استان را نیازمند توجه مسئولان دانست و اظهار داشت: دولت باید نظارت بیشتری بر بازار استان ایلام داشته باشد و این نظارت در عمل می‌تواند محقق شود.

امام‌جمعه ایلام گفت: محدود شدن قدرت خرید مردم در زمینه تأمین مایحتاج ضروری زندگی و تعطیلی کسب‌وکارها، معیشت را با سختی روبه‌رو کرده است.

وی افزود: این سختی معیشت نیازمند تدبیر ویژه است که امیدوارم مسئولان به آن توجه کنند.

آفتاب ایلام؛ بیشترین نرخ تورم ماهانه خانوارهای کشور در آبان ماه 99 به ایلام تعلق دارد و بنابر آنچه مرکز آمار ایران اعلام کرده است بیشترین نرخ تورم ماهانه خانوارهای کشور با 8.8 درصد افزایش، بیشترین نرخ تورم ماهانه خانوارهای شهری با 7.8 درصد افزایش و بیشترین نرخ تورم ماهانه خانوارهای روستایی با 13.8 درصد مربوط به ایلام است که چرایی این افزایش نرخ تورم در استان ایلام را با مسئولان استانداری و سازمان برنامه‌وبودجه در میان گذاشتیم اما تلاش خبرنگاران تسنیم بی‌نتیجه ماند و پاسخ مسئولان استانی تنها "سکوت" بود.

امید است این گزارش روزه سکوت مسئولان استانی را بشکند و آنان برای پاسخ به سؤالات مردمی زبان به سخن بگشایند چراکه سکوت چاره‌ساز وضع موجود استان ایلام نیست.

منبع: آفتاب ایلام

همرسانی کنید:

نظر شما:

security code

کلیه حقوق این پایگاه متعلق به وب سایت خبری آفتاب ایلام است و استفاده از اخبار و محتوا با ذکر منبع مجاز است
طراحی و پیاده سازی توسط: بیدسان