پنجشنبه، 09 فروردین 1403| 28 March 2024
 فوبیای تصمیم گیری در ایلام علاوه بر بلاتکلیفی و سرگردانی مردم عامل افزایش ابتلا به کرونا در ایلام است.

طرح جامع محدودیت‌های کرونایی در استان ایلام نیز مانند دیگر اقصی نقاط کشور در حال اجرا است و مردم نیز بر آن مقید و در اجرای آن نهایت همکاری با متولیان ناظر و مجری رادارند.

اما آنچه موجب آزار مردم و بلاتکلیفی آنان شده است دستورات متناقض، لحظه‌ای و تائید و تکذیب‌های مکرری است که در استان ایلام موجب سردرگمی، بلاتکلیفی مردم شده است.

به نظر می‌رسد، مسئولان استان ایلام دچار فوبیای تصمیم‌گیری شده‌اند و این فوبیای تصمیم‌گیری خود عاملی است مؤثر در افزایش ابتلا به کرونا ویروس، نمونه این فوبیای تصمیم‌گیری ابلاغیه تعطیلی دستگاه‌های اجرایی دولتی در مناطق قرمز طی هفته جاری است که تصمیمی کشوری است و قاسم سلیمانی دشتکی در ساعت 19:34:42 دقیقه روز جمعه در نشست فوق‌العاده قرارگاه عملیاتی کرونا نیز اعلام کرد: "تمامی ادارات در مناطق قرمز هفته آینده تعطیل است" و"بر این اساس کارکنان ادارات در شهرستان‌های ایلام و چرداول این هفته در محل کار حضور نمی‌یابند و هیچ‌کدام از ادارات این مناطق به‌هیچ‌عنوان پذیرای ارباب‌رجوع نیستند".

هنوز دو ساعت از ابلاغ مصوبه ستاد کرونا استانی نگذشته بود که استاندار ایلام در مصاحبه با صداوسیمای استان ایلام خبر از لغو تعطیلی در مناطق قرمز داد و با نقض مصوبه کشوری تصمیم‌گیری را منوط به برگزاری نشست مجدد ستاد کرونای استانی در روز شنبه (امروز) داد .

تناقض در تصمیمات با واکنش و انتقاد مردمی در استان ایلام مواجه شد. فرهی از شهروندان ایلامی در ارتباط با فوبیای تصمیم‌گیری در ستاد کرونا استان ایلام به خبرنگار تسنیم در ایلام گفت: ابتدا گفتند تعطیل نیست، بعد استاندار اعلام کرد تعطیل است دوباره اعلام کردند تعطیل است و بازگفتند؛ تصمیم به تعطیلی یا تعطیل نبودن را فردا اعلام می‌کنیم.

این شهروند ایلامی در ادامه گفت: در شرایطی که منازعه بر سر تعطیل بودن یا نبودن در استان ایلام بود. رئیس سازمان امور اداری و استخدامی کشور در شبکه خبر به‌صراحت اعلام کرد: ادارات در مناطق قرمز تعطیل است؛ اما استاندار ایلام همچنان بر تعطیل نبودن مناطق قرمز اصرار دارد و اعلام نظر را مشروط بر برگزاری نشست ملی ستاد کرونا می‌داند.

محبی دیگر شهروند ایلامی نیز با ابراز تأسف از چنین شیوه تصمیم‌گیری در استان ایلام و مدیریت بر کنترل و پیشگیری از کرونا گفت: معلوم نیست این‌همه تشتت آرا از چیست؟ ازیک‌طرف می‌گویند تصمیم با ستاد کرونای کشور است از سوی دیگر فرمانده قرارگاه عملیاتی ستاد کشوری تصمیم را به استان‌ها واگذار کرده است.

وی افزود؛ اما در استان ایلام‌می‌گویند؛ نخیر تصمیم با ستاد ملی مبارزه با کرونا است و ما مانده‌ایم سرگردان، بلاتکلیف تا دعوای آقایان بر سر «بودن» یا «نبودن» ختم به خیر شود.

ماحصل گفت‌وگو با شهروندان ایلامی که سرگردان درنتیجه تصمیمات مسئولان استانی هستند آن است که عدم ثبات در تصمیم‌گیری در استان ایلام غیرقابل‌انکار است و این‌یک نمونه از فوبیای تصمیم‌گیری در ایلام است.

اما قاسم سلیمانی دشتکی استاندار ایلام؛ از تعین وضعیت حضور کارکنان تا ظهر روز شنبه 8 آذرماه 99 خبر داد و گفت: ازآنجاکه تصمیمات اعلامی معاونت امور استخدامی ریاست جمهوری در ارتباط با تعطیلی ادارات دارای تناقض است، صبر می‌کنیم تا ستاد کرونا ملی تکلیف را روشن کند.

آفتاب ایلام؛ با این شیوه تصمیم‌گیری به نطر می‌رسد؛ فوبیای تصمیم‌گیری در ایلام، عامل افزایش ابتلا به کرونا است.

همرسانی کنید:

نظر شما:

security code

کلیه حقوق این پایگاه متعلق به وب سایت خبری آفتاب ایلام است و استفاده از اخبار و محتوا با ذکر منبع مجاز است
طراحی و پیاده سازی توسط: بیدسان