جمعه، 31 فروردین 1403| 19 April 2024
رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان ایلام گفت: خطر اوج گیری کرونا تهدید جدی برای شهروندان ایلامی است و تغییر وضعیت شهرستان‌های استان به آبی به معنای تمام شدن کرونا نیست.

محمد کریمیان در گفت‌وگو با آفتاب ایلام اظهار داشت:  خطر اوج گیری کرونا تهدید جدی برای شهروندان ایلامی است و تغییر وضعیت شهرستان‌های استان به آبی به معنای تمام شدن کرونا نیست.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان ایلام گفت: روند بستری و نتیجه مثبت آزمایش مراجعان با علائم کرونا در استان ایلام روند افزایشی است و ادامه این روند خطر اوج‌گیری کرونا در استان را افزایش داده است.

وی افزود: تغییر وضعیت شهرستان‌های استان ایلام هر چند تغییری مثبت و امید‌وار کننده است اما این تغییر وضعیت متاسفانه موجب بی‌توجهی بسیاری از شهروندان به عدم رعایت پروتکل‌های بهداشتی خاصه استفاده از ماسک شده است.

کریمیان یادآورشد: علاوه بر کاهش آمار استفاده از ماسک توسط شهروندان ایلامی، نادیده‌انگاری، حضور در تجمع‌ها و دورهمی‌ها، آغاز کلاس‌های حضوری مدارس، بارش برف و باران که منجر به کاهش شدید دما شده است تهدیدات جدی برای شکنندگی وضعیت موجود استان از لحاظ کرونا خواهد بود.

وی یادآورشد و گفت: اعمال محدودیت‌ها، همراهی مردم در رعایت پروتکل‌ها و افزایش سواد سلامت و تاکید بر استفاده از ماسک می‌تواند شرایط شکنندگی وضعیت را بهبود و در پایداری وضعیت موجود موثر باشد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان ایلام، تعطیلات پیش‌رو را نیز تهدید جدی برای شکنندگی وضعیت موجود استان عنوان کرد و افزود: تعطیلات پیش‌رو اگر مدیریت نشود و سفرهای شهروندان آغاز شود و در این سفرها شهروندان سفر به مناطق قرمز و نارنجی داشته باشند بازگشت آنان خطر موج چهارم کرونا را برای استان ایلام افزون خواهد کرد.

همرسانی کنید:

نظر شما:

security code

کلیه حقوق این پایگاه متعلق به وب سایت خبری آفتاب ایلام است و استفاده از اخبار و محتوا با ذکر منبع مجاز است
طراحی و پیاده سازی توسط: بیدسان