پنجشنبه، 09 فروردین 1403| 28 March 2024
معاون استاندار:

دستگاه ها تغییر وضعیت ایثارگران شاغل ایلام را اجرایی کنند

۱۳۹۹/۱۱/۱۵ ۱۵:۵۴ چاپ کدخبر: 5770

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار ایلام بر لزوم شتاب بخشی در تبدیل وضعیت ایثارگران شاغل در ادارات تاکید کرد و گفت: قانون تبدیل وضعیت ایثارگران شاغل به دستگاه ها ابلاغ شده که می طلبد این مهم توسط نهادهای ذیربط تا پایان سال جاری اجرایی شود.

به گزارش آفتاب ایلام، محمد نوذری روز چهارشنبه در شانزدهمین نشست شورای استان ترویج و توسعه فرهنگ ایثار و شهادت در سالن شهید رجایی استانداری ایلام اظهار داشت: قانون تبدیل وضعیت ایثارگران شاغل در دستگاه های اجرایی بند «و» ماده ۴۴ قانون برنامه پنجم توسعه ابلاغ شده و اجرای این قانون برای تمامی دستگاه‌های اجرایی لازم‌الاجراست، کارکنان اداره اشتغال بر روند اجرای این قانون نظارت مستمر داشته و پیگیر تحقق این مهم باشند.

وی در ادامه با اشاره به برگزاری برنامه مهمانی لاله ها و غبارروبی مزار شهدا در روز پنجشنبه ۱۶ بهمن ماه در سطح استان، یادآور شد: این برنامه نیز با رعایت پروتکل های بهداشتی در جمعیت محدود با محوریت فرمانداران در دستور کار قرار دارد و  برنامه مهمانی لاله ها باید با رعایت کامل پروتکل ها در سطح مرکز استان و هم در سایر شهرستان ها برگزار شود.

معاون استاندار ایلام تاکید کرد: با توجه به شرایط کشور هشدارهایی که در زمینه شروع پیک چهارم کرونا وجود دارد، برگزاری برنامه های گرامیداشت یاد و خاطره شهدا، به طور قطع به صورت برنامه های سال های گذشته با جمعیت انبوه برگزار نمی شود و ادارات و دستگاه هایی که می خواهند در برنامه مهمانی لاله ها، حضور داشته به صورت محدود و با جمعیت اندک این مراسم را برگزار کنند.

نوذری اضافه کرد: اجرای برنامه های ۲۲ اسفند روز بزرگداشت شهدا و بازدید از خانواده های شهدا جزو اولویت‌های ما قرار دارد اما دیدار و بازدید از خانواده های معظم شهدا با تعداد محدود باشد و اکثر مادران و پدران شهدا که در قید حیات هستند در کهولت سن قرار دارند، چاکه رعایت کامل پروتکل های بهداشتی امری لازم و ضروری است.

وی با تاکید بر مشارکت هنرمندان در زمینه تولید محتوا در خصوص شهدای زن استان ایلام، گفت: در راستای گرامیداشت یاد و خاطره شهدا، لازم است هنرمندان و نویسندگان استان به ویژه در فضای مجازی زمینه های لازم را برای تولید محتوای فاخر در راستای توسعه و ترویج فرهنگ ایثار و شهادت فراهم کنند و دستگاه های فرهنگی در این زمینه از هنرمندان حمایت کنند.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار ایلام با اشاره به برگزاری کنگره شهدای زن استان ایلام با عنوان لشکر فرشتگان تاریخ ساز در مرکز این استان، گفت: برگزاری کنگره شهدای زن در استان با رعایت پروتکل های بهداشتی و با بهره گیری از فضای مجازی برگزار شود و در اولین جلسه کمیته اجتماعی و امنیتی استان، موضوع برگزاری این کنگره و نحوره اجرای آن، مطرح شود که بعد از مصوب شدن در این کمیته مراحل اجرایی آن انجام گیرد.

نوذری با بیان اینکه با بیان اینکه تعداد شهدای زن استان ایلام نشان می دهد که زنان ایلامی دوشادوش مردان در جبهه های جنگ حضور داشتند، بیان کرد: استان ایلام در زمینه تعداد شهدای زن در کشور رتبه دوم را دارد  و ۳۵۶ شهیده  را تقدیم نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران کرده است که این موضوع در کشور بی نظیر است.

وی ادامه داد: همچنین ۶۵۵ جانباز زن در استان ایلام وجود دارد که این میزان جانباز زن، نسبت به جمعیت استان بی نظیر است و باید قدردان این عزیزان بود.

منبع ایرنا

همرسانی کنید:

نظر شما:

security code

کلیه حقوق این پایگاه متعلق به وب سایت خبری آفتاب ایلام است و استفاده از اخبار و محتوا با ذکر منبع مجاز است
طراحی و پیاده سازی توسط: بیدسان