پنجشنبه، 09 فروردین 1403| 28 March 2024

دانشمندان آکادمی علوم روسیه موفق به یافتن پادتن‌های قدرتمند ویروس کرونا شدند که این پادتن‌ها "پتانسیل بسیار جدی برای ساخت دارو" دارند.

 آفتاب ایلام| الکساندر سرگیف، رئیس آکادمی علوم روسیه اعلام کرد: دانشمندان شعبه سیبری این آکادمی موفق به یافتن پادتن‌هایی علیه SARS-CoV-۲ شده‌اند که این خنثی کننده ویروس کرونا قوی‌تر از موردی است که برای درمان دونالد ترامپ مورد استفاده قرار گرفته بود.
یکی از دستورالعمل‌های ایجاد دارو برای کووید-۱۹ جستجوی آنتی بادی‌های به اصطلاح خنثی کننده، مولکول‌های تولید شده توسط سلول‌های سیستم ایمنی بدن در پاسخ به ورود ویروس، است که محققان در حال تلاش برای ترکیب آن‌ها در "کوکتل‌های" دارویی هستند.
رئیس آکادمی علوم روسیه بیان کرد: از این طیف وسیع، اکنون سه آنتی بادی شناسایی شده است که دارای ثابت اتصال (با ذرات ویروسی) بیشتر از مقادیر موجود در دو داروی آمریکایی که پیش از این توسط شرکت داروسازی " ریجنران" ثبت شده بود، است. به گفته سرگیف، این پادتن‌ها "پتانسیل بسیار جدی برای ساخت دارو" دارند.
دونالد ترامپ، رئیس جمهور پیشین آمریکا سال گذشته با داروی تجربی ریجنران که مخلوطی از آنتی بادی‌های مونوکلونال است، معالجه شد.

همرسانی کنید:

نظر شما:

security code

کلیه حقوق این پایگاه متعلق به وب سایت خبری آفتاب ایلام است و استفاده از اخبار و محتوا با ذکر منبع مجاز است
طراحی و پیاده سازی توسط: بیدسان