جمعه، 10 فروردین 1403| 29 March 2024
در حالی که مردم در به در دنبال تهییه روغن جامد در ایلام هستند برخی مسئولان صمت در استان آن را شایعه می‌دانند و این داستان ناتمام کمبود روغن و انکار مسئولان چه زمانی تمام می‌شود؟ ذهن مردم را به خود مشغول کرده است.

آفتاب ایلام| بررسی و مشاهدات میدانی نشان می‌دهد، کمبود روغن  خوراکی مایع و نبود روغن جامد در بازار ایلام این کالا را در زمره کالاهای نایاب قرار داده است و در برخی فروشگاه‌ها اگر یافت شود با قیمت کاذب و همراه با اقلامی مانند "کیک"،"شکلات" و" برنج" به فروش می‌رسد.

فرهمند شهروند ایلامی که به ادعای خود یک هفته است به دنبال خرید روغن جامد به مغازه‌ها مراجعه و تا کنون موفق به تهیه روغن جامد نشده است به خبرنگار آفتاب ایلام گفت: یک هفته است اکثر فروشگاه‌های بزرگ و کوچک ایلام را گشته‌ام اما موفق به تهیه روغن جامد نشده‌ام.

این شهروند ایلامی در ادامه گفت: علاوه بر نبود روغن جامد خرید روغن مایع نیز مستلزم خرید اقلامی مانند"کیک"،"شکلات" و" برنج" است و اگر این اقلام همراه روغن مایع را هم بخرید باز داشتن آشنا و فامیل برای تهیه آن ضروری است.

وی یادآورشد: کمبود روغن خوراکی مایع در ایلام و نبود روغن جامد موجب سرگردانی مردم شده است.

مدیر یکی از فروشگاه‌های زنجیره‌ای در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در ایلام گفت: در حال حاضر فروشگاه ما هیچ روغنی در مغازه ندارد تا توزیع کند و وقتی مشتری مراجعه می‌کند شرمنده آنها می‌شوم و این نبود روغن نیز باعث سرگردانی مردم شده است.

وی در پاسخ به این سئوال که چرا مشتری باید همراه روغن اقلامی مانند "کیک"،"شکلات" و" برنج" بخرد؟ گفت: این مربوط به الزام شرکت‌های پخش روغن به فروشگاه‌ها است که شرط توزیع روغن را بردن اقلام جانبی همراه روغن می‌دانند و فروشگاه‌ها هم راهی جزء این کار ندارند و اگر این کار را نکنند این اقلام روی دستشان می‌ماند.

علی غیاثی رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت ایلام کمبود روغن را خاص استان ایلام نمی‌داند و مدعی آن است که کمبود روغن خام و عدم تأمین مواد اولیه کارخانجات تولید روغن عامل کمبود روغن است و ایلام نیز  جرئی از کشور است اما به رغم کمبود این محصول تلاش سازمان صمت بر تأمین آن در حد امکانات و مقدورات است .

سعید شریفی معاون امور بازرگانی و توسعه تجارت صمت ایلام کمبود روغن در استان ایلام را منکر شد و گفت: بیان کمبود روغن در ایلام شایعه است و مردم نباید به شایعات توجه کنند.

روابط عمومی سازمان صمت استان ایلام، خرید مازاد بر نیاز شهروندان را عامل کمبود روغن در استان ایلام عنوان می‌کند و در ارتباط با چرایی فروش اجباری کالا همراه روغن آن را تخلف دانسته و گفت: مردم شکایت کنند برخورد می‌کنیم.

آفتاب ایلام: احتکار روغن، توزیع روغن توسط فروشگاه‌ها بین دوستان و آشنایان، عدم اعمال مدیریت برعرضه این محصول توسط دستگاه متولی سامان بازار، شفاف و عادلانه نبودن سیستم توزیع و مصرف بی رویه و طمع برخی از شهروندان به خرید مازاد بر نیاز مصرف خانوار از مواردی است که کمبود روغن مایع  و نبود روغن جامد در بازار ایلام را به وجود آورده است و بنظر می‌رسد انکار این واقعیت توسط برخی مسئولان سازمان صمت در استان ایلام دور از انصاف و بی توجهی به تأمین نیاز شهروندانی است که در به در دنبال تهیه روغن در استان ایلام هستند.

گزارش: سمیه میری



نویسنده: سمیه میری
همرسانی کنید:

نظر شما:

security code

کلیه حقوق این پایگاه متعلق به وب سایت خبری آفتاب ایلام است و استفاده از اخبار و محتوا با ذکر منبع مجاز است
طراحی و پیاده سازی توسط: بیدسان