شنبه، 01 اردیبهشت 1403| 20 April 2024

نبود روغن جامد و کمبود روغن مایع در ایلام داد مردم را در آورده است و این سئوال را از مسئولان دارند که چرا باید ساعت‌ها در صفوف دریافت روغن فروشگاه‌ها بیاستند؟!

آفتاب ایلام| «روغن نداریم» جمله‌ای است که این روزها بر سر در بسیاری از فروشگاه‌ها و مغازه‌ها می‌بینیم، موضوعی که انتظار می‌رفت همانند بسیاری از دیگر مسائل پس از گذشت مدتی از تاب و تاب آن کاسته شود.اما گویا این مشکل تمام شدنی نیست و یا اراده‌ای برای سامان آن وجود ندارد.

مردم نگران و سرگردان و مسئولان بی‌خیال این مشکل و به صرف بیان آنکه" مشکل کشوری است"، "احتکار خانگی است" و " کمبود روغن ناشی از عدم اختصاص ارز دولتی است" از خود سلب مسئولیت می‌کنند.

برخی از مدیران نیز وجود چنین مشکلی را به کل منکر هستند نمونه آن گفته  سعید شریفی معاون امور بازرگانی و توسعه تجارت صمت ایلام  است که بیان داشته است" کمبود روغن در ایلام شایعه است و مردم نباید به شایعات توجه کنند".

از طرفی صف‌های طویل در مناطق شهری و روستایی و تصاویر و فیلم‌های منتشره در رسانه‌ها نیز گویای مطالبه جدی مردم ایلام برای سامان توزیع روغن در استان است و این  نبود روغن جامد و کمبود روغن مایع و ایجاد صف‌های طویل و نارضایتی مردم از شیوه توزیع و پخش و تهییه این محصول پر مصرف  علاوه بر نقض دستورالعمل‌های فاصله‌گذاری اجتماعی ائتلاف وقت شهروندان  را در پی داشته است و انکار آن توسط مسئولان نشانی از نبود اراده برای برطرف کردن این مشکل است.

حادث شدن این وضعیت در استان ایلام و استمرار آن با واکنش قاسم سلیمانی دشتکی استاندار ایلام مواجه شد  که به مسئولان سازمان صنعت، معدن و تجارت هشدار داد و اظهار داشت:" چرا مردم باید ساعت‌ها در صفوف دریافت روغن فروشگاه‌ها بیاستند؟!" .

استاندار ایلام گفت: "چرا توزیع  روغن دریک مکان‌های محدود و به صورت انحصاری است؟!"

استاندار ایلام در ادامه با ابراز نارضایتی از عدم ورود تعزیرات حکومتی به این موضوع افزود: سازمان تعزیرات حکومتی به موضوع کمبود و نبود روغن در استان ورود و با خاطیان برخورد بایسته معمول دارند.

وی افزود:  مردم به قدر کافی دچار مشکلات عدیده هستند، نباید با این وضع نامطلوب توزیع و سهمیه بندی کالا مشکلی به مشکلات مردم افزوده شود.

این مقام ارشد استان یادآورشد: برای جلوگیری از ازدحام و شیوع بیماری کرونا تعداد فروشگاهها، ساعات کاری و نظارت ها بیشتر شود در غیر این صورت با دستگاه مربوطه برخورد خواهد شد.

گزارش: سمیه میری



نویسنده: سمیه میری
همرسانی کنید:

نظر شما:

security code

کلیه حقوق این پایگاه متعلق به وب سایت خبری آفتاب ایلام است و استفاده از اخبار و محتوا با ذکر منبع مجاز است
طراحی و پیاده سازی توسط: بیدسان