جمعه، 10 فروردین 1403| 29 March 2024

صادقیان با بیان اینکه محوریت برنامه ها و فعالیت های فرهنگی شهرداری در سطح محلات مساجد است، گفت: ستادهایی با حضور جوانان و اعضای کانون مساجد در سطح محلات تشکیل شده که پل ارتباطی شهرداری با مردم هستند.

به گزارش آفتاب ایلام،

شهردار ایلام در نشست شورای هماهنگی کانون های فرهنگی و هنری مساجد استان ایلام، اظهار کرد: در طرح جامع شهری بافت های کم برخودار مورد توجه قرار گرفته اند، در این مناطق، زمینه آسیب های اجتماعی بیشتر از سایر نقاط شهری است و در نتیجه با همکاری سازمان فرهنگی و اجتماعی شهرداری تلاش شده نگاه ویژه ای به این مناطق داشته باشیم و اجرای برنامه های فرهنگی در این مناطق را در اولویت کاری خود قرار دهیم.

« طالب صادقیان» یادآور شد: برگزاری کارگاه های آموزشی از احترام به والدین، آموزش مهارت های زندگی، بحث ازدواج و طلاق در مناطق کم برخودار شهر ایلام انجام شود و در همه این برنامه ها از همکاری و مشارکت کانون های فرهنگی و هنری مساجد و‌ با محوریت خود مساجد استفاده می شود و در این حوزه نیز موفقیت های خوبی حاصل شده است.

وی با اشاره به اجرای فعالیت هایی ویژه در راستای کاهش افسردگی در مناطق شهری، بیان کرد: افسردگی در مناطق شهری یکی از خطرات و معضلاتی است که جامعه شهری را تهدید می کند و‌ سعی شده است با برگزاری مسابقات ورزشی، مسابقات هنری و فعالیت های فرهنگی با محوریت کانون های فرهنگی و هنری مساجد، این برنامه ها اجرا شود و شور و نشاط در میان جوانان محلات مناطق آسیب پذیر ایجاد گردد.

شهردار ایلام بیان کرد: محوریت برنامه ها در محلات مساجد است و سعی کرده ایم که در مناسبت‌های مختلف ملی و مذهبی، شور و نشاط معنوی را در سطح محلات ایجاد کنیم که بسیاری از این فعالیت ها با همکاری کانون های مساجد استان برگزار شده است.

صادقیان یادآوز شد: ستادهایی با حضور جوانان و اعضای کانون مساجد به منظور تسهیل گری در فعالیت زیربنایی در سطح محلات تشکیل شده است که به عنوان پل ارتباطی شهرداری با مردم عمل می کنند و تلاش کرده ایم که تعامل ویژه ای یا جوانان فعال در مساجد و کانون های فرهنگی و هنری مساجد داشته باشیم و از ایده های جوانان فعال در مساجد در حوزه امور شهری نیز حمایت شده است.

وی با بیان اینکه یکی دیگر از فعالیت های شهرداری، توسعه زیرساخت ها در مساجد است، گفت: سرانه مکان مذهبی در شهر ایلام با نرم کشوری، خیلی فاصله دارد که این میزان به صورت ایده آل در کشور بین ۵ تا ۷ متر است و این در حالی است که سرانه مکان مذهبی در شهر ایلام کمتر از یک متر است، بایستی در طرح جامعه شهری، افزایش سطح سرانه مکان مذهبی مورد توجه ویژه قرار گیرد.

شهردار ایلام افزود: پیشنهاد می شود که سرانه های دیگری از حیث فضای مکانی در طرح جامع شهری داریم که در برخی موارد بیشتر از نرم کشوری است که می توان تغییر کاربری داد و به سمت ساخت مسجد و فضای مذهبی سوق داد.

صادقیان خاطرنشان کرد: هر چه نگاه ویژه ای به حوزه زیرساخت های عمرانی در حوزه اماکن مذهبی و مساجد داشته باشیم می توانیم در تحقق اهداف فرهنگی که دنبال می شود موفق تر عمل کنیم

همرسانی کنید:

نظر شما:

security code

کلیه حقوق این پایگاه متعلق به وب سایت خبری آفتاب ایلام است و استفاده از اخبار و محتوا با ذکر منبع مجاز است
طراحی و پیاده سازی توسط: بیدسان