جمعه، 31 فروردین 1403| 19 April 2024

خریداری ۸۰ هزار تن گندم در دهلران

۱۴۰۰/۰۲/۱۵ ۱۱:۴۳ چاپ کدخبر: 6795

به گزارش آفتاب ایلام؛ علی غلامی با بیان اینکه شهرستان دهلران با دارا بودن بیش از ۱۰۰ هزار هکتار اراضی کشاورزی سالانه نیمی از محصولات کشاورزی استان ایلام را تولید می‌کند افزود:  تولید گندم این شهرستان سالانه به بیش از ۱۵۰ هزار تن می‌رسد.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان دهلران با اشاره به کشت گندم و جو در بیش از ۶۰ هزار هکتار از اراضی آبی و دیم این شهرستان تصریح کرد: با توجه به خشکسالی پیش بینی می‌شود از این میزان اراضی کشت شده، ۱۳۰ هزار تن گندم خریداری شود.

وی با بیان اینکه از آغاز فصل برداشت تاکنون، ۸۰ هزار تن گندم در این شهرستان تحویل مراکز خرید داده شده است افزود: در مجموع ۱۲مرکز خرید  با ظرفیت ۲۲۰ هزار تن در شهرستان آماده خرید تضمینی محصول از کشاورزان است.

غلامی یادآور شد: همه هماهنگی‌ها و پیش بینی‌های لازم را برای زمان برداشت در سطح شهرستان دهلران اندیشیده شده و جای نگرانی و کمبودی در بحث کمباین و نبود سیلو برای خرید گندم در شهرستان احساس نمی‌شود

وی تصریح کرد: با توجه به اصلاح قیمت گندم و افزایش هزار تومانی آن نرخ خرید تضمینی پنج هزار تومان شده که این نرخ شامل گندم‌های فروخته شده به دولت نیز خواهد شد.



نویسنده: Fatahi
همرسانی کنید:

نظر شما:

security code

کلیه حقوق این پایگاه متعلق به وب سایت خبری آفتاب ایلام است و استفاده از اخبار و محتوا با ذکر منبع مجاز است
طراحی و پیاده سازی توسط: بیدسان