جمعه، 07 اردیبهشت 1403| 26 April 2024

به گزارش آفتاب ایلام، فروردین‌ماه 98 بود که سیل سهمگین بسیاری از نقاط کشور را درنوردید و خسارت‌های بی‌حد و حساب به بار آورد.

سیل آمد و رفت و خرابی‌ها را با خود آورد و آبادی و عمران را با خود از جا کند و برد. آنچه بر عهده مردم بود تام و تمام انجام دادند. هر کس هر چه در توان داشت برای سیل‌زدگان پیش آورد. آب‌، نان، پتو، پوتین، لباس، چادر و هر آنچه نیاز بود.

عده‌ای آستین همت بالا زدند و با بیل و فرغون، گل‌ و لای کوچه و خیابان و خانه‌های مردم را جمع کردند. برخی فرش‌های هموطنانشان را شستند و خشک کردند. مردم نوع‌دوست مسئولیت شناس هر چه توانستند انجام دادند تا زخمِ زمخت سیل بر جسم و جان مجروح سیل‌زدگان اندکی التیام یابد. مردم سیل‌زده با کمک مردم از بحران اولیه عبور کردند و آنچه مانده بود انجام امور مدیریتی بود و زیربنایی که مسئولان باید انجام دهند.

انجام امور حاکمیتی بر عهده مدیران جامعه است و نه مردم. راه‌های ارتباطی خسارت‌دیده، پل‌های فروریخته، دیواره‌های ویران شده، زمین‌های زراعی و سیستم‌های آبیاری به تاراج رفته، مدرسه‌های مخروبه، روستاهای آسیب‌دیده همه و همه چشم‌به‌راه اقدام مدیران و مسئولان کشوری و استانی بودند.


فروردین‌ماه بود که سیل آمد و مدیران خوش‌خیال ما به ماه‌های باقی‌مانده تا فصل بارش بعدی دل‌خوش کرده بودند و گاهی خودی نشان می‌دادند که می‌سازیم و چنین و چنان می‌کنیم.

اما آن چه ماند وعده بود و وعده نه دیواری ساخته شد، نه جاده‌ای ترمیم و نه پلی احداث و نه کشاورزی به خسارات خود رسید و دستان خالی از عملکرد مدیران برای مردم باز شد نمونه‌ای از این مقدمه در تخریب سیل‌بندهای ایلام در سیل فروردین 98 و وعده‌های بی‌نتیجه است.

شهروندان ایلامی 6  ماه ‌در انتظار امروز و فردای مسئولان لحظه‌شماری می‌کنند

شهروندان خیابان سلمان‌فارسی از جمله شهروندانی هستند که در سیل فروردین 98 قسمتی از سیل بند آنان تخریب و 6 ماه است در انتظار امروز و فردای مسئولان لحظه‌شماری می‌کنند.

شهروندان خیابان فارسی ایلام به رغم پیگیری‌های مکرر و آمد و رفت‌های متعدد و ائتلاف وقت در راهروهای شورای شهر، شهرداری و استانداری ایلام تاکنون نتیجه وعده‌ها را ندیده و همچنان هر روز با بوی متعفن فاضلاب سیل‌بند که محل تخلیه فاضلاب است را سپری می‌کنند و انواع بیماری‌ها آنان را همچنان تهدید می‌کند.

پروژه سلمان‌فارسی و ‌خیابان آزادی به پیمان رفته است

طالب صادقیان در ارتباط با چرایی تاخیر در بازسازی سیل‌بندهای تخریبی در سال فروردین 98 از اعتبار مورد نیاز برای تعمیر و بازسازی آنان سخن و ضمن اشاره به سایر نقاط دیگر مانند خیابان سلمان‌فارسی و مجتمع‌ آفتاب و خیابان آزادی از اخذ اعتبارات سیل خبر داد و گفت: به‌زودی بازسازی سیل‌بندها آغاز می‌شود.

به گفته شهردار ایلام خیابان سلمان فارسی و مجتمع آفتاب در اولویت نخست برای بازسازی قرار دارد و این دو پروژه به پیمان رفته است.

آفتاب ایلام؛ فصل جدید بارش‌ها خبر از بوی سیل می‌دهد و آن چه در آغاز بارش‌های آبان 98 در ایلام بعد از 7 ماه شاهد آن هستیم این است که با کمترین بارش‌ها باز هم همه دانش و دلسوزی مدیران ما خلاصه شد در چند هشدار و اخطار. این روزها باز هم مدیران به جنب و جوش افتاده‌اند و حرف از تعجیل و تسریع در ترمیم خرابی‌ها می‌زنند. کارگاه تجهیز می‌کنند و باز وعده ساختن می‌دهند.

واقعاً سزاوار است به مدیرانی که در هفت ماه گذشته هیچ تحرکی در حوزه فعالیت عمرانی، بازسازی و نوسازی خرابی‌های سیل نداشته‌اند و در این روزهای بارانی پرخطر بولدوزرها را روانه کف رودخانه‌ها کرده‌اند باید چه گفت.

انتهای پیام/

همرسانی کنید:

نظر شما:

security code

کلیه حقوق این پایگاه متعلق به وب سایت خبری آفتاب ایلام است و استفاده از اخبار و محتوا با ذکر منبع مجاز است
طراحی و پیاده سازی توسط: بیدسان