پنجشنبه، 09 فروردین 1403| 28 March 2024
ایلام - ایرنا - نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه ایلام با تاکید بر اینکه پوشش مناسب هر ایرانی نشانگر فرهنگ و هویت آن فرد است، گفت: زیرساخت تهاجم فرهنگی دشمن بر محور این است که حجاب و عفاف در جامعه ...

به گزارش ایرنا، حجت الاسلام والمسلمین اله نور کریمی تبار در خطبه های نماز جمعه این هفته شهر ایلام اظهار داشت: لباس و پوشش یک بانو معرف فرهنگ یک جامعه است و زنان با حجاب مصونیت پیدا کرده و به جایگاه متعالی می رسند.

وی با اشاره به یکم ذی الحجه سالروز ازدواج امام علی (ع ) و حضرت فاطمه( س ) افزود: شیوه و سبک ازدواج این بزرگواران برای همه جوانان ما باید الگو باشد چرا که ساده زیستی، دینداری و اخلاق مداری مهم ترین معیار برای ازدواج این مومنان خداوند بود.

خطیب جمعه ایلام با بیان اینکه ازدواج در نزد خداوند بسیار پسندیده و در آیات الهی نیز به این امر تاکید شده است، تاکید کرد: در جامعه ما خیلی ها تمکن مالی ازدواج را ندارند و سخت گیری خانواده ها باعث می شود این امر پسندیده و با برکت روز به روز به تاخیر بیافتد و در سنین بالا انجام شود.

حجت الاسلام کریمی تبار اضافه کرد: ازدواجی که در قرآن بسیار ارزشمند جلوه شده اما در جامعه امروزه ما متاسفانه بسیاری از مردان و زنان پس از سال ها زندگی از همدیگر جدا و مشاهده می شود بنیان برخی خانواده ها بر سر مسایل بسیار جزئی نابود می شود.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با تاکید بر ضرورت دقت نظر در انتخاب کارگزاران و واگذاری مسوولیت ها به افراد توانمند، یادآور شد: در دین اسلام برای واگذاری مسوولیت ها توجه زیادی شده و باید مسوولان از بین چندین نفر برای یک منصب مهم شخصی را انتخاب کند که صلاحیت و توانایی لازم را داشته باشد.

وی در ادامه به خرید و فروش آرا در انتخابات اخیر استان اشاره کرد و بیان داشت: هر نامزدی در این خصوص مستنداتی در دست دارد به هیات نظارت ارایه کند که در این راستا مهم ترین خواسته مردم، محور قرار دادن قانون بوده است.

امام جمعه ایلام با بیان اینکه ضعف عملکردی برخی مسوولان به بهانه پایان دولت پذیرفتی نیست: افزود: تمامی خاموشی ها و قطعی آب در استان باید طبق زمانبندی تعیین شده و با اطلاع رسانی قبلی باشد.

کریمی تبار در بخشی دیگری از سخنان خود به تشریح اوصاف افراد با تقوا از دیدگاه امام علی (ع) پرداخت و گفت: افراد با تقوا شب ها برای نماز به پا می خیزند و قرآن را تلاوت می کنند و دردهایشان را به وسیله قرآن دوا می کنند.

وی افزود: قرآن کتاب هدایت در دنیا و آخرت است و افراد با تقوا قرآن را مخاطب خود قرار می دهند و آیات قرآن را در زندگی خود پیاده می کنند.

امام جمعه ایلام یادآور شد: افراد با تقوا نه تنها به دنبال پست و مقام نیستند بلکه هدف آنان کمک به مردم و رضایت خداوند است و در این شرایط خداوند محبت او را در دل مردم قرار می دهد.

وی با تاکید بر اینکه انسان ها نباید از رحمت خداوند تحت هر شرایطی ناامید شوند، گفت: کسانی که این ایمان بیاورند و عمل صالح انجام دهند، خداوند گناهان آنان را می بخشد.

حجت الاسلام کریمی تبار اضافه کرد: هنگام تلاوت قرآن علاوه بر ترجمه آن باید در آیات تدبر و آن را در عمل و زندگی خود بطور کامل پیاده کنیم.



نویسنده: newsBot
همرسانی کنید:

نظر شما:

security code

کلیه حقوق این پایگاه متعلق به وب سایت خبری آفتاب ایلام است و استفاده از اخبار و محتوا با ذکر منبع مجاز است
طراحی و پیاده سازی توسط: بیدسان