شنبه، 01 اردیبهشت 1403| 20 April 2024

امام جمعه ایلام با اشاره به اینکه توسعه و ترویج فرهنگ نماز نیازمند برنامه های تخصصی است، گفت: اولین شاخص کارگزار جمهوری اسلامی اقامه نماز است.

به گزارش خبرنگار آفتاب ایلام، حجت الاسلام الله نور کریمی تبار ظهر شنبه در جمع اعضای شورای سیاستگذاری نماز جمعه استان اظهار کرد: در تهاجم فرهنگی دشمنان، نماز جمعه نیز مورد هدف قرار گرفته است، دشمنان در ابتدای انقلاب اسلامی، ائمه جمعه را ترور کرده و حملات تروریستی در پایگاه های نماز جمعه انجام می دادند که این امر نشان دهنده نقشی است که نماز جمعه در فرهنگ سازی و تاثیر به سزای آن در جامعه داشته است.

وی با اشاره به اینکه با سرمایه گذاری در ترویج فرهنگ نماز جمعه از بسیاری از علت های آسیب های اجتماعی می توان جلوگیری کرد و زمینه ساز ترویج معروف ها در جامعه شد، افزود: انسان باید برای نماز جمعه برنامه زندگی را به گونه ای تنظیم کند که مهم ترین کار انسان شرکت در نماز جمعه در روز جمعه باشد.

امام جمعه ایلام عنوان کرد: وظیفه شرعی و قانونی کارگزار اسلامی این است که در جایگاهی که قرار دارد، همان طوری که برای کارهای سازمانی تعهد دارد و باید پاسخگو باشد در برابر نماز و امر به معروف و نهی از منکر و ارزش های دینی هم مسئولیت دارد.

کریمی تبار بیان کرد: برخی از نمازگزاران جمعه وسیله شخصی ندارند و از نبود وسایل نقلیه عمومی گلایه دارند، به طور قطع اگر وسایل عمومی حمل و نقل باشد، می توانند در نماز جمعه مشارکت کنند.

وی ادامه داد: باید یک تدبیری شود که زمینه انتقال نمازگزاران به مصلی از مناطق مختلف شهر، از طریق ناوگان عمومی فراهم شود.

کریمی تبار تصریح کرد: برنامه های تخصصی در راستای توسعه و ترویج فرهنگ نماز جمعه در شورای فرهنگ عمومی مطرح و مورد بررسی قرار گیرد و در سایر شهرستان های استان نیز اقدام مشابهی انجام شود.

امام جمعه ایلام اضافه کرد: رعایت کامل دستورالعمل ها و پروتکل های بهداشتی در محل های برگزاری نماز جمعه ضروری است.



نویسنده: Fatahi
همرسانی کنید:

نظر شما:

security code

کلیه حقوق این پایگاه متعلق به وب سایت خبری آفتاب ایلام است و استفاده از اخبار و محتوا با ذکر منبع مجاز است
طراحی و پیاده سازی توسط: بیدسان