پنجشنبه، 09 فروردین 1403| 28 March 2024

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان ایلام گفت: سالانه ۷۰۰ هکتار از اراضی ایلام به کشت گیاهان دارویی اختصاص پیدا می‌کند.

محمدعلی اقدسی در گفت‌وگو با آفتاب ایلام ، از اختصاص 700 هکتار از اراضی استان به کشت گیاهان دارویی خبر داد و گفت: مریم‌گلی، زیره، آویشن، گل نرگس و غیرهاز جمله گیاهان دارویی هستند که در استان ایلام کشت می‌شوند.
رئیس سازمان جهاد کشاورزی ایلام در ادامه به راه‌اندازی کارخانه تولید و فناوری گیاهان دارویی به‌منظور توسعه کشت گیاهان دارویی در استان ایلام اشاره کرد و افزود: در این کارخانه اسانس ‌گیری گیاهان دارویی انجام می‌شود و راه‌اندازی آن تأثیر به سزایی در افزایش سطح زیر کشت گیاهان دارویی خواهد داشت.
رئیس جهاد کشاورزی ایلام اظهار داشت: کارخانه مذکور با انعقاد قرارداد با کشاورزان، گیاهان دارویی کشت‌ شده را از آنان خریداری و به عرقیجات گیاهی و اسانس تبدیل می‌کند.
سرمایه‌گذاری در حوزه گیاهان دارویی خراسان رضوی افزایش می‌یابد بسیج علمی سپاه استان زنجان به کشت گیاهان دارویی ورود کرد طرح کشت گیاهان دارویی در مراتع استان ایلام اجرا می‌شود
این مسئول اضافه کرد: راه‌اندازی کارخانه مذکور سبب اشتغال‌زایی 50 نفر به‌صورت مستقیم شده و بدون شک ایجاد صنعت تبدیلی، به افزایش سطح زیر کشت گیاهان دارویی در استان منجر می‌شود.
رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان ایلام با بیان اینکه با توجه به خواص بالای گیاهان دارویی امروزه استفاده از این گیاهان توسط مردم افزایش چشمگیری داشته است اضافه کرد: گیاهان دارویی می‌توانند در صنایع دارویی و غذایی مورد استفاده قرار گیرند.
اقدسی در پایان با بیان اینکه استان ایلام می‌تواند به یکی از مهم‌ترین استان‌های کشور در حوزه تولید، فرآوری و بسته‌بندی گیاهان دارویی تبدیل شود گفت: درمان برخی بیماری‌ها توسط مصرف گیاهان دارویی امکان‌پذیر است.

همرسانی کنید:

نظر شما:

security code

کلیه حقوق این پایگاه متعلق به وب سایت خبری آفتاب ایلام است و استفاده از اخبار و محتوا با ذکر منبع مجاز است
طراحی و پیاده سازی توسط: بیدسان