جمعه، 10 فروردین 1403| 29 March 2024

 

مدیردرمان تامین‌اجتماعی استان ایلام گفت: برای خرید تجهیزات دندانپزشکی بیش از ۲۵ میلیارد ریال اعتبار از سوی سازمان تامین اجتماعی به استان اختصاص یافته که این میزان اعتبار در طول سال های گذشته کم سابقه است.

به گزارش آفتاب ایلام، دکتر علیرضا رمضانی در گفتگو با آتیه آنلاین ضمن تشریح راهبردهای این مدیریت برای خدمت‌رسانی به بیماران کرونا، به همکاری و مساعدت ستاد مرکزی سازمان برای خرید تجهیزات و لوازم مورد نیاز مراکز درمانی اشاره کرد و افزود: سازمان با تامین منابع مالی امکان تهیه و خریداری بسیاری از وسایل و لوازم مورد نیاز این مدیریت را برای بیماران کرونا فراهم کرد.

وی افزود:‌ دستگاه‌های مورد نیاز مراکز درمانی از قبیل اتوآنالایزر، برای آزمایشگاه‌های مراکز، تخت‌های جراحی، ماشین بیهوشی، یونیت‌های دندانپزشکی، تجهیز رادیولوژی دی‌کلینیک و سایر تجهیزات مورد نیاز واحدهای مراکز خریداری و تامین شد.

مدیردرمان تامین‌اجتماعی استان ایلام، در تشریح راهبردهای این مدیریت برای خدمت‌رسانی به بیماران کرونا، خبر از تشکیل کارگروه کنترل ویروس کووید۱۹ و تیم‌های مدیریت بحران داد و افزود: این مدیریت برای جلوگیری از تجمع بیماران در مراکز درمانی، تعداد پزشکان را افزایش داد.

وی ادامه داد: همچنین تمهیداتی اندیشیده شد تا بیماران در بدو ورود به مراکز از نظر ابتلا به ویروس غربالگری شوند و برای این منظور پزشکان و پرستاران از دوره‌های آموزشی تخصصی در زمینه تریاژ صحیح بیماران حاد تنفسی و مشکوک، برخوردار شدند.

رمضانی یادآور شد: نصب دستورالعمل‌ها، بنرها و پمفلت‌های بهداشتی در سالن‌های انتظار و مبادی ورودی واحدها، جهت افزایش آگاهی و اطلاعات مراجعه کننده‌ها نسبت به رعایت موازین بهداشتی کرونا، لغو تمامی ماموریت‌های بین‌شهری و ممنوعیت استفاده از خودروی ون به جهت کاهش تجمعات و حذف استفاده از خدمات آژانس‌های طرف قرارداد از مهمترین برنامه‌های این مدیریت در اوج همه‌گیری کرونا بوده است.

وی با اشاره به تجهیزات مورد نیاز مراکز درمانی این استان در مقابله با کرونا، گفت: با اعلام تجهیزات مورد نیاز به ستاد مرکزی، مقادیر متنهابهی از این تجهیزات در اختیار ما قرار داده شده است. همچنین برای تجهیز و آمادگی مراکز برای اعزام بیماران مشکوک، ۴ دستگاه آمبولانس در مراکز درمانی تابعه مستقر شد.

مدیر درمان تامین اجتماعی ایلام ادامه داد: همچنین سازوکاری ایجاد شد تا کارکنانی که دارای بیماری زمینه‌ای بودند، بتوانند از مرخصی اجباری استفاده کنند و نیز همکارانی که در منزل با فرد مشکوک مواجه بودند، قرنطینه خانگی شوند.

وی ارتقای وضعیت تهویه سالن‌های انتظار مراکز درمانی، ایجاد فاصله اجتماعی مناسب را در این مراکز، حذف سیستم حضور و غیاب انگشتی و استفاده از سیستم‌های جایگزین غیرتماسی و ضدعفونی کردن تمامی فضاهای اداری و درمانی ستاد و مراکز تابعه را از دیگر اقدامات برای کنترل کرونا برشمرد.

دکتر رمضانی در پایان خاطرنشان کرد: این مدیریت درمان آماده هرگونه همکاری با ستاد کرونا و دانشگاه علوم‌پزشکی برای مقابله با این بیماری است.

همرسانی کنید:

نظر شما:

security code

کلیه حقوق این پایگاه متعلق به وب سایت خبری آفتاب ایلام است و استفاده از اخبار و محتوا با ذکر منبع مجاز است
طراحی و پیاده سازی توسط: بیدسان