جمعه، 31 فروردین 1403| 19 April 2024

 نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه ایلام خواستار ایجاد صنایع پایین دستی پتروشیمی در استان شد و تصریح کرد: اگر چنانچه این مهم تحقق یابد شاهد رونق اقتصاد و اشتغالزایی خواهیم بود.

به گزارش آفتاب ایلام، حجت الاسلام و المسلمین اله نور کریمی تبار روز پنجشنبه در نشست شورای اداری استان با حضور رییس قوه قضاییه اظهار داشت: ایلام دارای ظرفیت های عظیم خدادادی نظیر نفت و گاز، پتروشیمی، کشاورزی، داشتن ۴۳۰ مرز مشترک با کشور عراق و مزیت گردشگری است اما به دلیل اینکه از این ظرفیت ها تاکنون بخوبی استفاده نشده است همچنان شاهد حفره های محرومیت در استان هستیم.

وی افزود: ایلام از استان های بود که در جنگ تحمیلی به زیرساخت های آن خسارت های زیادی وارد شد و در هشت سال پس از جنگ نیز تلاش شد به حد اولیه و مطلوب خود برسد به همین دلیل از توسعه عقب ماند و در حال حاضر نیازمند توجه ویژه دولتمردان ملی و استانی برای توسعه و پیشرفت است.

حجت الاسلام کریمی تبار بیان کرد: مردم ایلام در جنگ هشت ساله هیچگاه میدان را خالی نکردند و مجاهدانه در مقابل دشمن بعثی تا مرز شهادت مقابله کردند که این نشانگر سلحشوری و ایثارگری مردم این دیار است.

امام جمعه ایلام، بهبود وضعیت معیشت و اشتغالزایی جوانان به ویژه نیروهای تحصیلکرده را مهم ترین خواسته مردم استان دانست و گفت: برخی از نخبگان تحصیلکرده این استان به دلیل نداشتن شغل به سایر استان ها و خارج از کشور مهاجرت می کنند که این موضوع باید بررسی و برای آن راهکارهای لازم اتخاذ شود.

وی با اشاره به سامانه گرمسیری، آن را جزو مهم ترین پروژه های اشتغالزای استان ذکر کرد و افزود: برای سامانه گرمسیری در استان ایلام تاکنون بیش از ۶ هزار میلیارد هزینه شده اما حدود چهار هزار میلیارد دیگر نیاز دارد تا به اتمام برسد که امیدواریم با رایزنی مسوولان کشوری از صندوق توسعه ملی این میزان اعتبار تامین شود و در اسرع وقت این پروژه اشتغالزا ملی در استان به بهره برداری برسد.

حجت الاسلام کریمی تبار در ادامه با اشاره به گرانی برخی اقلام در بازار نیز یادآور شد: گرانی جزو لاینفک مشکلات مردم است که بر اساس آمار و ارقام ایلام جزو استان های است که از نظر گرانی و تورم رتبه برتر را دارد که رفع این مشکل اهتمام و توجه جدی مسوولان ذی ربط را می طلبد.

امام جمعه ایلام در بخش دیگری از سخنان خود به مشکلات املاک برخی از ساکنان نواحی حاشیه شهر ایلام نیز اشاره کرد و اظهار داشت: برخی از مردم ایلام قبل و پس از انقلاب در مناطق حاشیه ای شهر ایلام زمینی را خریداری کرده و در آن خانه بنا کرده اند اما پس از سال ها به دلیل مشکلات اداری توانسته سند ثبتی ملک خریداری شده که شرعی و قانونی مالک آن هستند را اخذ کنند و منابع طبیعی و اداره مسکن و شهرسازی باید این مشکل را برطرف کند.

حجت الاسلام کریمی تبار تاکید کرد: برخی از مردم ایلام که قبل از انقلاب در عراق ماندگار شدند و در حال حاضر به کشور بازگشته اند شناسنامه برای آنان صادر نشده است و از برخی حقوق شهروندی محروم شده اند که خواستاریم اقدامات لازم برای رفع این مشکل نیز در دستور کار قرار گیرد.

امام جمعه ایلام حضور پرشور مردم ایلام در انتخابات ۲۸ خرداد را حماسه تاریخی ذکر کرد و گفت: حضور ۶۳ درصدی مردم ایلام با وجود تحریم، شیوع کرونا و مشکلات اقتصادی لبیک به ندای رهبری و نمایش ولایت مداری آنان در کشور بود.

حجت الاسلام و المسلمین غلامحسین محسنی اژه ای رییس قوه قضاییه روز پنجشنبه در راس هیاتی از معاونان این قوه از طریق فرودگاه شهدا وارد ایلام شد و مورد استقبال نماینده ولی فقیه در استان و استاندار ایلام قرار گرفت.

این نخستین سفر استانی حجت الاسلام والمسلمین اژه ای پس از انتصاب به ریاست قوه قضاییه است و وی را در این سفر یک روزه جمعی از معاونان دستگاه قضا از جمله دادستانی کشور و رییس دیوان عدالت اداری همراهی می کنند.

در این سفر مسائل و مشکلات قضایی و حقوقی استان ایلام و نتیجه ارزیابی تیم های کارشناسی که از هفته های گذشته برای بررسی آخرین مسائل و تهیه گزارش های کارشناسی در این استان حضور یافته اند در دستور کار قرار خواهد گرفت.

دیدار با قضات، کارکنان و مسئولان قضایی و حضور در جلسه شورای اداری از برنامه های رییس قوه قضاییه در سفر به استان ایلام خواهد بود.



نویسنده: Fatahi
همرسانی کنید:

نظر شما:

security code

کلیه حقوق این پایگاه متعلق به وب سایت خبری آفتاب ایلام است و استفاده از اخبار و محتوا با ذکر منبع مجاز است
طراحی و پیاده سازی توسط: بیدسان