جمعه، 10 فروردین 1403| 29 March 2024

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه ایلام گفت: مسوولان ارشد استان باید مصوبه های سفر رییس قوه قضاییه به ایلام را در استان و مرکز پیگیری کنند.

به گزارش آفتاب ایلام، حجت الاسلام والمسلمین اله نور کریمی تبار در خطبه های نمازجمعه ایلام اظهار داشت: مواردی که در داخل استان و در سریعترین زمان امکان اجرایی شدن دارد را پیگیری و اجرایی کنند.

وی افزود: دیروز یک هزار و ۱۲۷ نامه و دادخواست از سوی مردم به هیات همراه رییس قوه قضاییه داده شد تا از سوی مسوولان دستکاه قضا پیگیری شود.

حجت الاسلام والمسلمین کریمی تبار در مورد برخی مطالب که دیروز به اطلاع ریاست قوه قضاییه رساند، یادآور شد: تعداد زیادی از معاودین عراقی ایرانی الاصل که از سال ۱۳۵۴ از طرف دولت عراق به کشور ارجاع داده شدند، اما  برخی از اینها دارای شناسنامه ایرانی نیستند و به همین خاطر از امتیازهای شهروندی ایرانی محروم هستند و باید مشکل این قشر هرچه سریعتر مرتفع شود.

وی اضافه کرد: همچنین مشکل دیگری که دیروز مطرح شد اینکه تعداد زیادی از شهروندان استان ایلام قبل از انقلاب یا بعد از انقلاب زمینی را خریداری کرده اند اما اکنون در صورت نیاز به تخریب و بازسازی یا تغییر این اراضی، راه و شهرسازی یا منابع طبیعی با آنها همکاری نمی کنند و با بیان اینکه سند زمین معتبر نیست و این اراضی متعلق به این ادارات هستند، خواستار پرداخت مبالغی از سوی مالک زمین شده اند در حالیکه این ظلم آشکار و مطالبه نابحق نسبت به این مالکان است که باید مورد توجه مسوولان و دستکاه قضا قرار بگیرد.

وی در ادامه به سالگرد تاسیس شورای نگهبان اشاره و اضافه کرد: شورای نگهبان بدور از هرگونه وابستگی جناحی و فکری و بر اساس چارچوب قانون و جانبداری های عادلانه صلاحیت نامزدهای انتخاباتی ریاست جمهوری، خبرگان رهبری و مجلس شورای اسلامی را بررسی می کنند و ناظر امین بر انتخابات هستند و همچنین مصوبه های مجلس شورای اسلامی برای تصویب نهایی از فیلتر شورای نگهبان عبور می کند تا هبچ مصوبه های مغایر با قانون و مواضع کشور تصویب نشود.

خطیب نماز جمعه ایلام ادامه داد: موضوع مهم شیوع مجدد کرونا و رعایت شیوه نامه های بهداشتی از سوی همه مردم است که باید نسبت به این مساله مهم حیاتی توجه داشته باشند.

وی به سالروز شهادت امام محمدباقر علیه السلام اشاره کرد و گفت: متاسفانه گاهی در سطح استان شیعه مذهب ایلام مشاهده می شود که در ایام مراسم های عروسی برگزار می شود که عملی ناپسند و نکوهیده است که باید خانواده ها و مسوولان تالارها هنگام زمان بندی برگزاری مراسم های عروسی خود سالروز شهادت اهل بیت (ع) را مد نظر داشته باشند.

حجت الاسلام والمسلمین کریمی تبار افزود: در آستانه عید سعید قربان و روز برزگ عرفه هستیم که با رعایت کامل شیوه نامه های بهداشتی نماز عید قربان و همچنین دعای عرفه اقامه خواهد شد.



نویسنده: newsBot
همرسانی کنید:

نظر شما:

security code

کلیه حقوق این پایگاه متعلق به وب سایت خبری آفتاب ایلام است و استفاده از اخبار و محتوا با ذکر منبع مجاز است
طراحی و پیاده سازی توسط: بیدسان