جمعه، 07 اردیبهشت 1403| 26 April 2024

مدیریت درمان استان ایلام گفت: بالای ۹۶ درصد مراکز تحت قرارداد با بیمه درمان تامین اجتماعی در استان طرح نسخه الکترونیکی را اجرایی کرده‌اند.



به گزارش خبرنگار آفتاب ایلام، علیرضا رمضانی شامگاه یکشنبه در نشست خبری با اصحاب رسانه استان در بستر فضای مجازی اظهار کرد:جمعیت و تعداد بیمه شده ها ،بعد مسافت و بودن مراکز درمانی و دانشگاهی از مهم‌ترین معیارهای تاسیس درمانگاه در شهرستانهایی فاقد مراکز ملکی تامین اجتماعی است.

وی گفت: ساخت درمانگاه تامین اجتماعی در سرابله، دره شهر و آبدانان در حال پیگیری است و به محض تامین زمین، کار ساخت درمانگاه آغاز می‌شود.

رمضانی با اشاره به ساخت درمانگاه تامین اجتماعی در مهران، افزود: ساخت درمانگاه تامین اجتماعی مهران ۵۰ درصد پیشرفت دارد و تا پایان سال تکمیل می‌شود.

وی تصریح کرد: بالای ۹۶ درصد مراکز تحت قرارداد با بیمه درمان تامین اجتماعی در استان طرح نسخه الکترونیکی را اجرایی کرده‌اند.

وی با اشاره به اینکه طرح نسخه الکترونیکی ملی است و بر اساس برنامه ششم توسعه است، عنوان کرد: بیمارستان‌ها و مراکز درمانی استان به طرح نسخه الکترونیکی متصل شده‌اند.

مدیردرمان تامین اجتماعی ایلام با اشاره به کندی سامانه طرح نسخه الکترونیکی، افزود: این طرح هنوز در ابتدای کار است و بعضی از مشکلات و نواقص وجود دارد که در حال برطرف شدن است.

وی گفت: ضعف سرعت اینترنت در بعضی از مناطق استان ایلام می‌تواند در کند بودن سامانه نسخه الکترونیک موثر باشد، در هر صورت مشکلات این طرح به صورت روزانه رصد و پیگیری می‌شود.

رمضانی با اشاره به پذیرش روزانه بیش از ۲ هزار در مراکز درمانی تامین اجتماعی استان، افزود: در این مرکز پزشک عمومی، آزمایشگاه، متخصص و دیگر امکانات پزشکی مستقر است.

مدیر درمان تامین اجتماعی ایلام اضافه کرد: در سه ماهه اولسالجاری در مجموع ۵۶ هزار و ۹۳۴ نفر به سه مرکز درمانی سازمان تامین اجتماعی مراجعه نموده که از این تعداد ۷۵۸۴ مورد مربوط به آزمایشگاه، ۱۷۵۷ مورد سونوگرافی، ۳۹۸۴ مورد رادیوگرافی، ۲۳۴ بیمار ccu، ۶۳۷ مورد جراحی و ۴۲ هزار و ۷۳۸ نیز مربوط به درمانگاه است.



نویسنده: Fatahi
همرسانی کنید:

نظر شما:

security code

کلیه حقوق این پایگاه متعلق به وب سایت خبری آفتاب ایلام است و استفاده از اخبار و محتوا با ذکر منبع مجاز است
طراحی و پیاده سازی توسط: بیدسان