چهارشنبه، 05 اردیبهشت 1403| 24 April 2024
ایلام- ایرنا- نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه ایلام گفت: آستان قدس رضوی در احداث استراحتگاه های بین راهی در مسیر اربعین اهتمام داشته باشد چرا که توجه به این مهم می تواند در کاهش تصادفات و رفاه زوار ...

به گزارش ایرنا، حجت الاسلام والمسلمین اله نور کریمی تبار روز سه شنبه در دیدار با دبیر ستاد اربعین آستان قدس رضوی اظهار داشت: زیرساخت های مهران در طول سال های اخیر روند رو به رشدی داشته است چرا که زمانی بود ما هیچ امکانات و تأسیساتی در مرز مهران نداشتیم اما امروزه این مرز دارای وضعیت بسیار مطلوب تری از نظر زیرساختی نسبت به گذشته است.

وی افزود: نقش آستان قدس رضوی در توسعه مسیر ارتباطی مرز مهران بسیار موثر است و هر چه رو به جلو می رویم، انتظار زوار نیز از ارایه خدمات رسانی بیشتر می شود. 

امام جمعه ایلام تاکید کرد: بخش عمده ای از پذیرایی اربعین در عراق خود ایرانیان هستند که در این کشور ایام اربعین موکب هایی می زنند که ما پیشنهاد می کنیم در عراق حضور ما کمتر باشد و بیشتر فعالیت ها را در داخل کشور متمرکز شود. 

کریمی تبار ادامه داد: برای احداث ایستگاه ها و موکب های ثابت و دایمی برای پذیرایی از زوار نیازمند سرمایه گذاری هستیم که با توجه به وضعیت شیوع کرونا الان بهترین فرصت برای ایجاد زیرساخت ها و سرمایه گذاری ها در این مرز مهیا شده است.

وی با بیان اینکه مهران هم دروازه عتبات عالیات و هم دروازه ورود میهمانان عراقی به کشور و زوار امام رضا (ع) است، یادآور شد: بسیاری از زوار به صورت پیاده برای زیارت امام رضا (ع) می آیند و ما زیرساختی برای خدمت رسانی به این زوار نداریم که در راستا آستان قدس می تواند زائرسراهایی در استان ایجاد کند و زوار عراقی امام رضا (ع) را پذیرایی کند.

امام جمعه ایلام اضافه کرد: بین مسیرها و راه های استان تا مرز مهران استراحتگاه مناسبی برای رانندگان نداریم و با توجه به خستگی این آنان ممکن است باعث ایجاد تصادفات شود و در برگشت زوار اربعین هم بعد از ورود به مرز چون مکان مناسبی برای اسکان و استراحت ندارند، در نظر دارند به سرعت از استان خارج شوند که ممکن است باعث ایجاد تصادف می شود و نیاز به استراحت گاه دائمی برای زوار بیش از گذشته احساس می شود.



نویسنده: newsBot
همرسانی کنید:

نظر شما:

security code

کلیه حقوق این پایگاه متعلق به وب سایت خبری آفتاب ایلام است و استفاده از اخبار و محتوا با ذکر منبع مجاز است
طراحی و پیاده سازی توسط: بیدسان