شنبه، 08 اردیبهشت 1403| 27 April 2024
ایلام - ایرنا - سرپرست اداره کل پدافند غیرعامل استانداری ایلام با بیان اینکه دستگاه های اجرایی برای هزینه کرد اعتبارات پدافند غیرعامل ملزم به مبادله موافقت نامه هستند، گفت: ۲ درصد اعتبارت تمامی سازمان ...

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی استانداری ایلام ، آیت قیصربیگی روز سه شنبه از ابلاغ دستورالعمل بند (ی) ماده ۲۰ قانون بودجه سال ۱۴۰۰ خبر داد و اظهار داشت: نظر به اهداف مهم پدافند غیرعامل در پیشگیری و کاهش خطر و آسیب پذیری زیرساخت های کشور، رصد و پایش تهدیدات و لزوم رعایت اصول، دستورالعمل ها و ملاحظات پدافند غیرعامل در اجرای طرح ها و برنامه ها لازم بود اعتبارات این حوزه به تناسب نقش و اهمیت آن افزایش یابد.

وی اجرای برنامه ها و سیاست های پدافند غیرعامل را نیازمند اختصاص اعتبارات لازم دانست و تاکید کرد: نقیصه عدم اختصاص اعتبار لازم و عدم الزام در اجرای برنامه ها در گذشته وجود داشت اما امروز با پیگیری های رییس سازمان پدافند غیرعامل کشور و همراهی و موافقت شورای عالی پدافند غیرعامل کشور هم اعتبارات افزایش یافته و هم الزامات اجرای برنامه ها در قالب مجوز ماده (۲۳) در این حوزه بیشتر شده است که این مهم شایسته قدردانی است.

دبیر شورای پدافند غیرعامل استان ایلام افزود: بر اساس دستورالعمل بند (ی) ماده ۲۰ قانون بودجه سال ۱۴۰۰ که در شورای عالی پدافند غیرعامل کشور تصویب و برای اجرا به سازمان پدافندغیرعامل کشور ابلاغ شده است، همه دستگاه های اجرایی موظف هستند ۲ درصد از اعتبارات خود را به حوزه پدافند غیر عامل بمنظور اجرای طرح ها و برنامه ها با رعایت کامل قوانین و دستورالعمل ها، ضوابط و ملاحظات پدافند غیر عامل اختصاص داده و هزینه کنند.

قیصربیگی در خصوص الزامات و ضوابط این دستورالعمل ادامه داد: این اعتبارات برای اجرای طرح ها و برنامه های پدافند غیر عامل، زیرساخت های موجود و در حال بهره برداری دستگاه اجرایی تنظیم و هزینه می شود.

وی یادآور شد: اعتبار اجرای ملاحظات و ضوابط پدافند غیرعامل طرح ها و پروژه های جدید و در دست مطالعه از محل بودجه مربوط به همان طرح برابر ماده ۲۳ قانون الحاق ۲ پیش بینی و تامین می شوند.

سرپرست اداره کل پدافند غیرعامل استان ایلام به موظف شدن دستگاه های اجرایی به مبادله موافقت نامه برای هزینه کرد اعتبارات پدافند غیرعامل اشاره کرد و گفت: دستگاه های اجرایی از این پس برای هزینه کرد اعتبارات بند (ی) ماده ۲۰ قانون، موظف هستند با سازمان پدافند غیرعامل کشور موافقت نامه مبادله کنند.

وی روسای کمیته پدافند غیر عامل دستگاه اجرایی را مسوول راهبری و نظارت بر حسن اجرای این دستورالعمل ها ذکر کرد و اضافه کرد: روسای کمیته پدافند غیر عامل دستگاه اجرایی موظف هستند گزارش هزینه کرده اعتبارات این بند از قانون را هر ۶ ماه یکبار به پدافند غیرعامل ارسال کنند.



نویسنده: newsBot
همرسانی کنید:

نظر شما:

security code

کلیه حقوق این پایگاه متعلق به وب سایت خبری آفتاب ایلام است و استفاده از اخبار و محتوا با ذکر منبع مجاز است
طراحی و پیاده سازی توسط: بیدسان