شنبه، 08 اردیبهشت 1403| 27 April 2024

۱۰ تن ذرت قاچاق در ایلام کشف شد

۱۴۰۰/۰۴/۲۹ ۱۷:۱۹ چاپ کدخبر: 10836

فرمانده انتظامی ایلام از کشف ۱۰ تن ذرت قاچاق و خارج از شبکه توزیع از یک کامیون در محور مواصلاتی ایلام - دره شهر خبر داد.

به گزارش آفتاب ایلام از پایگاه اطلاع رسانی پلیس ایلام، سردار دلاور القاصی مهر روز سه شنبه اظهار داشت: کارآگاهان پلیس امنیت اقتصادی در پی دریافت خبری مبنی بر فعالیت شخصی در زمینه توزیع ذرت خارجی و قاچاق رسیدگی به موضوع را در دستور کار خود قرار دادند. 

وی افزود: ماموران دایره مبارزه با قاچاق کالا و ارز پلیس امنیت اقتصادی با انجام اقدامات فنی و رصد اطلاعاتی توانستند یک کامیون را در محور مواصلاتی ایلام – دره شهر متوقف و از قسمت بار آن ۱۰ تن ذرت قاچاق و خارج از شبکه توزیع را کشف کنند.

فرمانده انتظامی استان ایلام با بیان اینکه راننده کامیون بمنظور سیر مراحل قانونی تحویل مراجع قضایی شده است، یادآور شد: کارشناسان ارزش این محموله ذرت قاچاق را یک میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال برآورد کرده اند.

ایجاد حساب جعلی و سرقت اطلاعات، شگرد جدید کلاهبرداران اینترنتی 

رییس پلیس فتا استان ایلام گفت: ایجاد اکانت های جعلی که با نام دیگران ایجاد شده یکی از روش های جدید مجرمان سایبری است. 

سرهنگ علی جمالی اظهار داشت: کلاهبرداران اینترنتی با سرقت تصاویر و مشخصات کاربران از پروفایل شخصی آنان اقدام به ایجاد اکانت جعلی نموده و با ارسال پیام به نزدیکان، مخاطبان و دنبال کنندگان از آنان درخواست کمک مالی می کنند.

وی افزود: مجرمان سایبری، با سرقت اطلاعات افراد فعال در فضای مجازی و ایجاد حساب کاربری به نام آنان به دنبال کلاهبرداری از هموطنان می باشند.

رییس پلیس فتا استان ایلام تصریح کرد: این افراد پس از جمع آوری اطلاعات شخصی افراد فعال در فضای مجازی و با ایجاد یک پیج جعلی ضمن معرفی خود به عنوان فرد اصلی پس از جلب اعتماد با انتشار پیام کمک مالی اقدام به کلاهبرداری می کنند.

وی یادآور شد: شهروندان هرگز نباید به هویت اشخاص در فضای مجازی اعتماد کنند و هنگام مشاهده اینگونه درخواست های مالی قبل از واریز هرگونه وجه ابتدا بمنظور اطمینان از صحت موضوع با صاحب حساب تماس بگیرند.

سرهنگ جمالی اضافه کرد: کاربران از دنبال کردن افراد ناشناس خودداری و حتما تنظیمات امنیتی را در پیج خود لحاظ کنند و برای اطلاع از شیوه های کلاهبرداری نوظهور با مراجعه به سایت پلیس فتا از آسیب ها و تهدیدات فضای مجازی مطلع شده و در صورت مواجهه با موارد مشکوک آن را از طریق سایت پلیس فتا به آدرس www.cyberpolice.ir لینک مرکز فوریت های سایبری با ما در میان بگذارند.



نویسنده: Fatahi
همرسانی کنید:

نظر شما:

security code

کلیه حقوق این پایگاه متعلق به وب سایت خبری آفتاب ایلام است و استفاده از اخبار و محتوا با ذکر منبع مجاز است
طراحی و پیاده سازی توسط: بیدسان