جمعه، 31 فروردین 1403| 19 April 2024

 سرپرست شبکه بهداشت و درمان چوار گفت: جامعه هدف این شهرستان برای تزریق واکسن یک هزار و ۵۱۱ نفر است که از این تعداد تاکنون ۶۳۵ نفر معادل ۵۷ درصد دز اول را تزریق کردند.

دکتر فرزاد بسطامی روز پنجشنبه در گفت و گویی اظهار داشت: تاکنون هیچ عوارضی در افرادی که واکسن تزریق کرده اند، مشاهده نشده و جامعه هدف شهرستان چوار با اطمینان کامل نسبت به تزریق واکسن کرونا اقدام نمایند.

وی با بیان اینکه همه پرسنل مرکز بهداشت چوار واکسن کرونا تزریق کرده اند، ادامه داد: از هفته آینده واکسیناسیون جامعه هدف در بخش بولی نیز آغاز می شود تا مردم بتوانند سریع تر در مقابل ویروس کرونا واکسینه شوند.

دکتر بسطامی با اشاره به اینکه هیچ گونه محدویتی جهت تزریق واکسن برای جامعه هدف وجود ندارد، گفت: تزریق واکسن سبب کاهش مرگ و میر می شود و مردم بدون نگرانی برای جلوگیری از ابتلا به کرونا نسبت به تزریق واکسن اقدام کنند.

 وی تصریح کرد: از هفته های آینده تزریق واکسن برای سایر سنین برحسب بخشنامه های وزارت بهداشت انجام خواهد شد که چوار همزمان با سایر شهرستان ها آمادگی تزریق واکسن به جامعه هدف را دارد.

سرپرست شبکه بهداشت و درمان شهرستان چوار گفت: تعداد فوتی های کرونا در شهرستان چوار ۱۴ مورد است و در وضعیت قرمز قرار دارد و در مجموع ۷۷۹ نفر تست PCR مثبت در چوار انجام شده است.

دکتر بسطامی ادامه داد: از این تعداد ۴۴۰ نفر مربوط به چوار و ۳۳۹ نفر مربوط به مراکز صنعتی تابعه شهرستان چوار است.

وی اظهار داشت: با توجه به این که بخشی از جامعه هدف برای تزریق واکسن در مراکز صعب العبور ساکن و عشایری و  به شهرستان دسترسی ندارند و همچنین جامعه عشایری هستند، در صورت امکان به صورت سیار با هماهنگی مراکز سلامت برای تزریق آن ها اقدام خواهد شد.

بخش چوار با یک هزار و ۴۰۰ کیلومتر مربع وسعت، ۴۷ روستای دارای سکنه داشته و ۴۶ کیلومتر مرز مشترک با عراق است و طبق آخرین سرشماری ها ۲۸ هزار نفر ساکن و شناور ساکن این بخش هستند.

شهرستان چوار در فاصله ۱۰ کیلومتری ایلام واقع است.



نویسنده: Fatahi
همرسانی کنید:

نظر شما:

security code

کلیه حقوق این پایگاه متعلق به وب سایت خبری آفتاب ایلام است و استفاده از اخبار و محتوا با ذکر منبع مجاز است
طراحی و پیاده سازی توسط: بیدسان