جمعه، 07 اردیبهشت 1403| 26 April 2024

مطالبات به حق مردم باید برآورده شود

۱۴۰۰/۰۵/۰۱ ۱۵:۴۲ چاپ کدخبر: 11001

ایلام-امام جمعه ایلام با اشاره به مشکلات به وجود آمده برای مردم خوزستان، گفت: مطالبات به حق مردم باید برآورده شود.

به گزارش خبرنگار آفتاب ایلام، حجت الاسلام الله نور کریمی تبار در خطبه های نماز جمعه شهر ایلام اظهار کرد: نهاد نماز جمعه یک نهاد بابرکت است که هم برای دنیای انسان و هم برای آخرت انسان تاثیرگذار است.

وی گفت: متاسفانه برکت روز جمعه و حضور در نماز جمعه در جامعه مورد غفلت قرار گرفته است، خداوند در قرآن کریم می فرماید که ای مومنین وقتی صدای اذان روز جمعه بلند می شود، برای ذکرخدا و نماز بشتابید و هر چه انسان را از نماز جمعه باز می دارد را رها کنید.

امام جمعه ایلام با اشاره وضعیت تاسف بار تنش آبی در استان خوزستان، بیان کرد: این وضعیت مربوط به امسال و چند سال گذشته نیست، این وضعیت از دهه هفتاد در این استان وجود داشته است، استانی که از دهه هفتاد برای آب مشکل داشته است و دولت های گذشته به قول های که در این خصوص داده اند عمل نکرده اند.

کریمی تبار یادآور شد: ما مردم استان ایلام، درد خوزستان را به خوبی درک می کنیم، چون مردم ایلام هم محروم هستند، مردم استان خوزستان در طول ۸ سال دفاع مقدس پایمردی خود را در برابر دشمن بعثی نشان دادند، مردم ایلام و خوزستان در کنار هم بودند و در برابر دشمن مقاومت کرده اند، اکنون رسیدگی ویژه به استان خوزستان لازم است و مطالبات به حق مردم باید برآورده شود.

وی با بیان اینکه ضعف مدیریت موجب شده که صدای به حق مردم خوزستان به خوبی شنیده نشود، افزود: اگر به توصیه های مقام معظم رهبری توجه می شد این چنین شرایطی هرگز ایجاد نمی شد.

کاسه صبر مردم لبریز شد

امام جمعه ایلام افزود: در این شرایط، سپاه و دولت پای کار آمدند اما لازم است برنامه ریزی لازم برای حل مشکلات مردم خوزستان با مدیریت جهادی و درست، در بلند مدت صورت گیرد، ضعف مدیریت موجب شد که مردم مطالبات به حق خود را فریاد بزنند و در این میان نیز ضد انقلاب ورود کند و انحرافی در مطالبات به وجود بیاید.

امام جمعه ایلام تصریح کرد: این درسی برای مسئولان است که از این گونه حوادث پیشگیری کنند، قبل از اینکه کاسه صبر مردم لبریز شود مطالبات به حق آنها را برآورده کنند، مردم و مسئولان استان در کنار مردم خوزستان بوده و هستند و تانکرهای آبرسانی راهی استان خوزستان شد تا سهم ناچیزی در کاهش آلام و مشکلات آنها داشته باشیم.

وی گفت: فرهنگ غدیر و عیدی دادن و اطعام نیازمندان در این روز، در درون خانواده ها فرهنگ سازی شود.



نویسنده: Fatahi
همرسانی کنید:

نظر شما:

security code

کلیه حقوق این پایگاه متعلق به وب سایت خبری آفتاب ایلام است و استفاده از اخبار و محتوا با ذکر منبع مجاز است
طراحی و پیاده سازی توسط: بیدسان