پنجشنبه، 09 فروردین 1403| 28 March 2024
ایلام - ایرنا - هفته گذشته با قرمز شدن وضعیت ۲ شهرستان دیگر تعداد شهرستان های قرمز ایلام به ۶ مورد افزایش یافت و مسوولان دانشگاه علوم پزشکی ایلام نیز نسبت به روند افزایشی ابتلای زیر ۲۰ ساله ها در این ...

به گزارش ایرنا، طبق اعلام مسوولان دانشگاه علوم پزشکی استان، هم اکنون شهرستان های ایلام، مهران، بدره، دره شهر، آبدانان و چوار به رنگ قرمز درآمده اند و سایر نقاط استان نیز نارنجی و زرد هستند.

بر این اساس محدودیت های تردد کرونایی در ایلام اعمال و به گفته رییس پلیس راهنمایی و رانندگی ایلام، تمامی برگه های مجوز تردد خارج استان از روز پنجشنبه ۳۱ تیرماه ۱۴۰۰ باطل اعلام شد.

رییس پلیس راه استان ایلام نیز اعلام کرد: تردد غیرمجاز به مناطق قرمز یک میلیون تومان و مناطق نارنجی ۵۰۰ هزار تومان جریمه در پی دارد.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی ایلام نیز با اشاره به تداوم واکسیناسیون گروه های هدف بخصوص افراد آسیب پذیر و پرخطر، گفت: تاکنون بیش از ۵۰ هزار دز واکسن کرونا در استان تزریق شده است.

با این وجود به گفته رییس دانشگاه علوم پزشکی ایلام، مردم شهرستان های مهران و ملکشاهی بدلیل عدم استقبال از تزریق واکسن کرونا، دارای بیشترین آمار ابتلا و بستری هستند.

هفته گذشته همزمان با گرامیداشت هفته بهزیستی ۶ دستگاه اکسیژن ساز اهدایی سازمان ملل بین مراکز بهزیستی در استان ایلام توزیع شد و استاندار ایلام نیز از ارتقا دهلران به شهرستان ویژه خبر داد.

وضعیت کرونایی ۲ شهرستان دیگر ایلام قرمز شد

رییس دانشگاه علوم پزشکی ایلام گفت: شهرستان های آبدانان و بدره در وضعیت قرمز کرونا قرار گرفتند و تعداد شهرستان های قرمز استان به ۶ مورد افزایش یافت.

 دکتر محمد کریمیان روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: وضعیت شهرستان های آبدانان و بدره از نارنجی به قرمز تغییر یافت و در صورت عدم رعایت پروتکل های بهداشتی امکان تغییر وضعیت سایر شهرستان ها وجود دارد.
وی افزود: هم اکنون شهرستان های ایلام، مهران، آبدانان، بدره، دره شهر و چوار در وضعیت قرمز قرار دارند.

۱۷۳ مبتلای کرونا در مراکز درمانی ایلام بستری هستند

رییس دانشگاه علوم پزشکی ایلام گفت: ۵۳ بیمار جدید کرونایی شبانه روز گذشته در مراکز درمانی بستری شدند که با این احتساب مجموع بستری های استان به ۱۷۳ نفر افزایش یافت.

دکتر محمد کریمیان روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: مهران با ۱۵ نفر و ایلام با ۱۴ نفر همچنان بیشترین تعداد بستری های جدید را به خود اختصاص دادند و همچنان در وضعیت قرمز قرار دارند.

روند ابتلای افراد زیر ۲۰ سال به کرونا در ایلام افزایشی است

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی ایلام گفت: آمار ابتلای افراد زیر ۲۰ سال طی ۱۰ روز اخیر در استان با تنوعی از علائم افزایش یافته است.

دکتر جمیل صادقی فر شامگاه جمعه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: علائمی مانند تب، گلودرد، بدن درد، آبریزش بینی، علائم گوارشی مانند استفراغ، اسهال، درد شکم و حالت تهوع افزایش یافته بخصوص در شهرستان های آبدانان و دره شهر بصورت نگران کننده ای ابتلا در این گروه های سنی در حال افزایش است.

۵۰ هزار دز واکسن کرونا در ایلام تزریق شد

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی ایلام با اشاره به تداوم واکسیناسیون گروه های هدف بخصوص افراد آسیب پذیر و پرخطر، گفت: تاکنون بیش از ۵۰ هزار دز واکسن کرونا در استان تزریق شده است.

جمیل صادقی فر روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: اگر روند تزریق واکسن کرونا به گروه های هدف به همین شکل استمرار داشته باشد برای فصل های پاییز و زمستان سال جاری با مشکلات کمتری نسبت به سال گذشته مواجه خواهیم بود.

ظرفیت تزریق واکسن کرونا در ایلام به روزانه سه هزار نفر رسید

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی ایلام گفت: اکنون روزانه تا سه هزار نفر در استان می توانند واکسن کرونا تزریق کنند اما استقبال از تزریق ضعیف است.

به گزارش ایرنا، جمیل صادقی فر روز شنبه در نشست ستاد استانی مبارزه با کرونا اظهار داشت: ۴۹ هزار و ۱۲۸ نفر در استان تاکنون از جمعیت بالای ۶۵ سال واکسن تزریق کرده اند که این آمار حدود ۶۵ درصد جامعه هدف را تشکیل می دهد.

بدره رکورددار تزریق واکسن کرونا در ایلام است

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی ایلام با اشاره به اینکه شهرستان بدره رکورددار تزریق واکسن کرونا در این استان است، گفت: وضعیت تزریق واکسن در ۲ شهرستان ایلام مناسب نیست.

به گزارش خبرنگار ایرنا، دکتر جمیل صادقی فر در نشست قرارگاه استانی کرونا اظهار داشت: شهرستانهای ملکشاهی با ۲۶ و مهران با ۳۰ درصد کمترین میزان واکسیناسیون را انجام داده اند.

استقبال مردم مهران و ملکشاهی از تزریق واکسن کرونا مناسب نیست

رییس دانشگاه علوم پزشکی ایلام گفت: مردم شهرستان های مهران و ملکشاهی از تزریق واکسن کرونا استقبال نکردند و اکنون دارای بیشترین آمار ابتلا و بستری هستند.

 به گزارش ایرنا، دکتر محمد کریمیان روز شنبه در نشست ستاد استانی مبارزه با کرونا اظهار داشت: این هفته آمار بستری و مبتلا به کرونا در شهرستان مهران و ایلام بسیار زیاد بود.

رییس پلیس راهور ایلام: مجوزهای تردد بین استانی از امروز باطل است

رییس پلیس راهنمایی و رانندگی ایلام گفت: تمامی برگه های مجوز تردد خارج استان از امروز پنجشنبه ۳۱ تیرماه ۱۴۰۰ باطل است و هیچگونه اعتباری ندارد.

سرهنگ ابوالفضل کهزادی روز پنجشنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: باتوجه به وضعیت کرونا در کشور از امروز فقط به صورت محدود کسانی که عمل جراحی یا کار قضایی مهم داشته باشند، امکان خروج از استان دارند.

استاندار ایلام: دهلران فرمانداری ویژه شد

استاندار ایلام گفت: ارتقا شهرستان دهلران به فرمانداری ویژه در نشست روز گذشته هیات وزیران تصویب شد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی استانداری ایلام، محمد نوذری روز دوشنبه اظهار داشت: پیشنهاد ارتقا دهلران به فرمانداری ویژه در جلسه عصر روز گذشته یکشنبه ۲۷ تیر ۱۴۰۰، به تصویب هیات وزیران رسید.

۶ دستگاه اکسیژن ساز اهدایی سازمان ملل به بهزیستی ایلام تحویل شد

مدیرکل بهزیستی ایلام گفت: همزمان با گرامیداشت هفته بهزیستی ۶ دستگاه اکسیژن ساز اهدایی سازمان ملل بین مراکز این سازمان توزیع شد.

زهرا همتی روز یکشنبه در این خصوص به خبرنگار ایرنا گفت: این تعداد از مجموع یک هزار دستگاهی است که صندوق جمعیت سازمان ملل متحد به سازمان بهزیستی کشور اهدا کرده است.

امام جمعه ایلام: مطالبات بحق مردم از صف اغتشاشگران جداست

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه ایلام صف مردم که بدنبال مطالبات بحق خود هستند را از اغتشاشگران جدا دانست و گفت: ملت ایران درد محرومیت خوزستان را به خوبی درک می کنند.

به گزارش ایرنا، حجت الاسلام والمسلمین الله نور کریمی تبار در جمع نمازگزاران جمعه شهر ایلام اظهار داشت: مردم خوزستان پایمردی خودشان را در هشت سال جنگ تحمیلی نشان دادند، اکنون مطالبات به حقی دارند که باید مورد توجه قرار بگیرد. 

آستان قدس رضوی استراحتگاه هایی در مسیر اربعین ایجاد کند

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه ایلام گفت: آستان قدس رضوی در احداث استراحتگاه های بین راهی در مسیر اربعین اهتمام داشته باشد چرا که توجه به این مهم می تواند در کاهش تصادفات و رفاه زوار عتبات عالیات بسیار موثر است.

به گزارش ایرنا، حجت الاسلام والمسلمین اله نور کریمی تبار روز دوشنبه در دیدار با دبیر ستاد اربعین آستان قدس رضوی اظهار داشت: زیرساخت های مهران در طول سال های اخیر روند رو به رشدی داشته است چرا که زمانی بود ما هیچ امکانات و تأسیساتی در مرز مهران نداشتیم اما امروزه این مرز دارای وضعیت بسیار مطلوب تری از نظر زیرساختی نسبت به گذشته است.

آستان قدس رضوی موکب دائمی در مرز مهران احداث می کند

دبیر ستاد اربعین آستان قدس رضوی گفت: بنیاد کرامت رضوی و آستان قدس در نظر دارد در صورت در اختیار قرار دادن زمین یک موکب دائمی برای خدمات رسانی به زائران اربعین حسینی(ع) در مرز مهران احداث کند.

به گزارش ایرنا، سردار حمید فهیمی راد در بازدید از پایانه مرزی مهران با بیان اینکه این مرز از اهمیت بالایی برای آستان قدس رضوی برخوردار است، تاکید کرد: بنیاد کرامت رضوی برای حضور در مهران و خدمت به زوار اربعین برنامه ریزی های خاصی دارد.

۱۰۰ میلیارد ریال برای تکمیل پروژه های مرزی ایلام اختصاص یافت

استاندار ایلام از اختصاص ۱۰۰ میلیارد ریال برای تکمیل پروژه های مرزی استان خبر داد و گفت: چنانچه دولت نیز در این زمینه مساعدت کند، می توان پروژه های نیمه تمام را به سرانجام رساند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی استانداری ایلام، محمد نوذری روز دوشنبه در ادامه پیگیری ها و رایزنی های خود با مسوولان ارشد کشوری در مرکز با وزیر کشور دیدار و گفت و گو کرد.

استاندار: چالش قطع برق در ایلام برطرف شد

استاندار ایلام گفت: قطع مکرر برق یکی از چالش های کشور بود که اکنون با پیگیری های انجام شده در استان برطرف شده است.

به گزارش ایرنا، محمد نوذری روز یکشنبه در نشست شورای گفت و گوی دولت و بخش خصوصی اظهار داشت: باید شرکت توزیع برق همچنان تلاش کند تا با فرهنگ سازی برنامه ریزی مناسبی برای قطعی برق انجام گیرد زیرا قطع برق علاوه بر نارضایتی مردم در این فصل گرما موجب ضرر به واحدهای صنعتی می شود.

تیراندازان ایلامی راهی رقابت های المپیک توکیو شدند

رییس هیات تیراندازی ایلام گفت: جواد فروغی و آرمینا صادقیان ملی پوشان ایلامی تیم ملی تیراندازی برای شرکت در رقابت های المپیک راهی توکیو شدند.

محمد نصیری روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: کاروان تیراندازی کشورمان برای حضور در سی و دومین رقابت های المپیک راهی ژاپن شدند.

۵۹ درصد ایرانیان با اضافه وزن درگیر هستند

دبیر فدراسیون ورزش های همگانی گفت: ۵۹ درصد جمعیت کشور با اضافه وزن روبرو هستند که تبعات خاص خود را به دنبال دارد.

به گزارش ایرنا، محمدرضا فروهی روز یکشنبه در مجمع عمومی سالیانه هیات ورزش های همگانی ایلام که بصورت وبینار برگزار شد، اظهار داشت: هم افزایی تمامی دستگاه ها در افزایش تحرک بدنی شهروندان موضوع مهمی است که به برنامه ریزی، هماهنگی و تلاش مضاعف نیاز دارد و باید همکاری لازم وجود داشته باشند.

۲ درصد اعتبار دستگاه های اجرایی به پدافند غیرعامل اختصاص یافت

سرپرست اداره کل پدافند غیرعامل استانداری ایلام با بیان اینکه دستگاه های اجرایی برای هزینه کرد اعتبارات پدافند غیرعامل ملزم به مبادله موافقت نامه هستند، گفت: ۲ درصد اعتبارت تمامی سازمان ها به این حوزه اختصاص خواهد یافت.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی استانداری ایلام ، آیت قیصربیگی روز سه شنبه از ابلاغ دستورالعمل بند (ی) ماده ۲۰ قانون بودجه سال ۱۴۰۰ خبر داد و اظهار داشت: نظر به اهداف مهم پدافند غیرعامل در پیشگیری و کاهش خطر و آسیب پذیری زیرساخت های کشور، رصد و پایش تهدیدات و لزوم رعایت اصول، دستورالعمل ها و ملاحظات پدافند غیرعامل در اجرای طرح ها و برنامه ها لازم بود اعتبارات این حوزه به تناسب نقش و اهمیت آن افزایش یابد.

 سرپرست معاونت توسعه مدیریت و منابع استانداری ایلام منصوب شد

استاندار ایلام روز شنبه با صدور حکمی سرپرست معاونت توسعه مدیریت و منابع استانداری را منصوب کرد.

به گزارش ایرنا در حکم محمد نوذری، عهدیه طهماسبی مدیرکل فعلی امور اجتماعی، به عنوان سرپرست معاونت توسعه مدیریت و منابع استانداری ایلام معرفی شده است.
پیش از این معروف بسطامی این سمت را بر عهده داشت که به درجه بازنشستگی نائل شد.

فعالیت رشته های ورزشی پربرخورد در مناطق قرمز ایلام ممنوع است

دبیر کمیته نظارت بر اماکن ورزشی ایلام گفت: فعالیت تمام اماکن ورزشی پربرخورد تا اطلاع ثانوی در مناطق قرمز استان تعطیل است.

مجتبی باقری روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: فعالیت استخرها، ورزش های تیمی و رشته های پربرخورد در مناطق با وضعیت قرمز و همچنین مناطق نارنجی کرونا ممنوع است.

دبیرخانه رصد آسیب های اجتماعی در ایلام افتتاح شد

همزمان با بزرگداشت هفته بهزیستی دبیرخانه، رصد آسیب های اجتماعی و عوامل تعیین کننده آن در ایلام روز دوشنبه از طریق ویدیو کنفرانس با حضور وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی و رییس سازمان بهزیستی کشور همزمان با استان های سراسر کشور افتتاح شد.

به گزارش ایرنا، در ابتدای این برنامه مدیران کل ادارات بهزیستی پنج استان کشور از جمله ایلام به تشریح وضعیت آسیب های اجتماعی استان های مربوطه پرداختند.

نوسان قیمت در استان های همجوار روی بازار مرغ ایلام تاثیر منفی دارد

رییس سازمان جهاد کشاورزی ایلام گفت: نوسانات قیمت و افزایش خودسرانه قیمت خارج از مصوبه ستاد تنظیم بازار مرغ کشور در استان های همجوار باعث ایجاد اختلال در توزیع و قیمت مرغ در بازار استان ایلام شده است.

به گزارش ایرنا، محمد علی اقدسی شامگاه پنجشنبه در کارگروه مجازی کرونا و رسانه استان ایلام اظهار داشت: در راستای صیانت از حقوق مصرف کنندگان و تولیدکنندگان، ایلام به عنوان تنها استان کشور مصوبه قیمت کشور را اجرایی کرده در حالی که قیمت عرضه مرغ در استان های دیگر بسیار بالاتر از نرخ مصوب کشوری و خرید آن خارج از توان عامه مردم است.

کارت ملی هوشمند برای ۹۵ درصد جمعیت ایلام صادر شد

مدیرکل ثبت احوال ایلام گفت: ۹۵ درصد مردم این استان تاکنون کارت ملی هوشمند را دریافت کرده اند.

سید محمدعلی تقوی روز یکشنبه در حاشیه دیدار با فرماندار دهلران در گفت وگو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: از ابتدای صدور کارت ملی هوشمند در استان تاکنون کارت ملی هوشمند برای ۹۵ درصد مردم استان صادر شده است.



نویسنده: newsBot
همرسانی کنید:

نظر شما:

security code

کلیه حقوق این پایگاه متعلق به وب سایت خبری آفتاب ایلام است و استفاده از اخبار و محتوا با ذکر منبع مجاز است
طراحی و پیاده سازی توسط: بیدسان