جمعه، 31 فروردین 1403| 19 April 2024

مدیر کل فنی و حرفه ای ایلام، نخستین دپارتمان مرزی فنی و حرفه ای در مهران در هفته ی مهارت افتتاح می شود.

علی رشیدی روز شنبه در گفت وگو با خبرنگار آفتاب ایلام از افتتاح اولین دپارتمان مرزی مهارت کشور در مهران خبرداد و گفت: دپارتمان مرزی مهارت برای اولین بار پس از رایزنی‌های مستمر در هفته مهارت افتتاح می‌شود تا رشته‌های مورد نیاز بازار کار شناسایی و آموزش داده شود.


وی با اشاره به اینکه در راستای جلوگیری از هدر رفت منابع موجود، آموزش های فنی و حرفه یی به سمت آموزشهای تقاضا محور سوق داده شده است اظهار داشت: با توجه به نیاز بازار کار، مشاغل پنج ساله آینده استان شناسایی و در جهت رفع نیاز این بازار ، فنی و حرفه ای نیروی انسانی تربیت کند.

وی تصریح کرد: در این راستا در سال ۹۹ در بخش دولتی چند کارگاه از جمله کارگاه تعمیر و نصاب آسانسور در ایلام و شهرستان ایوان،
کارگاه تعمیرات موبایل در ایلام،کاره برق خودرو در دره شهر، کارگاه انرژی خورشیدی در شهرستان دهلران به بهره برداری رسیدند.

وی گفت : در کنار کارگاه ها ،دپارتمان تخصصی کسب و کاردر ایلام ایجاد تا رشته‌های مورد نیاز بازار کار شناسایی و آموزش داده شود،تا مهارت آموزان با چگونگی کسب و کار و تولید ثروت آگاه شوند.

رشیدی با بیان اینکه سازمان آموزش  فنی‌وحرفه‌ای با اداره‌ کل زندان‌های استان نیزدر زمینه آموزش‌های فنی‌وحرفه‌ای به زندانیان، تفاهم‌نامه‌ای امضا کرده است، ادامه داد: آموزش های در زمینه های معرق چوب،تراش سنگ ،برق ،مکانیک و....به زندانیان داده میشود که براساس آن درصد کسانی که آموزش‌های فنی‌وحرفه‌ای در زندان می‌بینند به زندان برمی‌گردند.

وی با اشاره به اینکه در سطح استان ۱۴مرکز آموزشی فنی‌ وحرفه‌ای وجود دارد، عنوان کرد: در حوزه ی آموزش فنی‌وحرفه‌ای در بخش غیردولتی، ۲۴۰ آموزشگاه مجوز دارند که از این تعداد ۱۵۷ مورد فعالیت دارند و این مراکز در چهار خوشه صنعت،کشاورزی ،خدمات و فرهنگ و هنر ارائه خدمت می دهند.

وی در ادامه به استقبال جوانان به آموزش مهارت در مراکزفنی و حرفه ای اشاره کرد و گفت: نکته یی که بسیار حائز اهمیت است، که میتوان یک مقوله ی مثبت وشاید تهدید نیز تلقی شودنزدیک به ۶۰ درصد متقاضیان فنی و حرفه ای فارغ تحصیلان دانشگاهی بیکار هستند که در رشته تحصیلی خود به اشتغال نرسیده اند.

رشیدی با اشاره به اینکه سیاست برنامه اصلی سازمان اجرای برنامه‌های آموزش محور است، اظهار داشت: ردپای آموزش های مهارتی در کارگاه های فعال استان ملموس است.


وی با اشاره به پروانه‌های مهارتی کاغذی از سازمان آموزش فنی‌وحرفه‌ای، تاکید کرد: افراد دارای این مدارک باید از طریق سازمان گواهینامه مهارت الکترونیکی دریافت کنند.

 ۳۱ تیرماه الی ۶ مرداد ماه به هفته ی مهارت نام گذاری شده است و۶ مرداد ترویج آموزش‌های فنی و حرفه‌ای و کارآفرینی است و از جمله برنامه‌های آموزش فنی‌ وحرفه‌ای در این هفته دیدار با مسئولان و نشست با دستگاه‌های اجرایی استان است.

همرسانی کنید:

نظر شما:

security code

کلیه حقوق این پایگاه متعلق به وب سایت خبری آفتاب ایلام است و استفاده از اخبار و محتوا با ذکر منبع مجاز است
طراحی و پیاده سازی توسط: بیدسان