جمعه، 10 فروردین 1403| 29 March 2024


آفتاب ایلام_رضا میرزاد
در زمان‌های قدیم پهلوان‌ها اطرافیانی داشتند که به آن‌ها نوچه هم گفته می‌شد. این نوچه‌ها درواقع کاره‌ای پهلوان را انجام می‌دادند، مثلاً قبلاً از او دعوا می‌کردند، اگر مشکلی برای او به وجود می‌آمد، آن‌ها پیش‌قدم می‌شدند و …این نوچه‌ها بعد از مدتی شاکی می‌شدند که همه کارها را آن‌ها انجام می‌دهند اما به نام پهلوان نوشته می‌شود، یعنی در دعواها آن‌ها می‌گیرند و طرف دست‌بسته تحویل پهلوان می‌دهند تا او فخرش را بفروشد.…
ستاد مقابله با کرونا استان ایلام مصداق کامل این ضرب‌المثل است و تصورش این است که مردم و رسانه‌ها همان نوچه‌های ستاد مقابله با کرونا ایلام هستند که بگیرند و ببندند وبدهند دست ستاد نشینان تا فخرش بفروشند.
در مصادیق این ادا می‌توان به درخواست‌های گاه‌وبیگاه مسئولان این ستاد از رسانه‌ها جهت تولید محتوی و انتشار اخبار و مصاحبه‌ها با عنوان فرهنگ‌سازی، مقصر جلوه دادن مردم در شیوع و افزایش ابتلا به این بیماری و تأسف‌بارتر آن‌که در مواردی در جایگاه طلبکار بودن قرار می‌گیرند و با فخر عنوان می‌کنند که محتوی‌های بارگذاری شده در گروه برای انتشار در رسانه‌ها است و طلب آن دارند که افاضات آنان چرا در رسانه‌ها منتشر نمی‌شود.
به نظر می‌رسد ستاد کرونا استان ایلام که مسئولیت مقابله، پیشگیری در ابعاد مختلف فرهنگی، درمانی و. کرونا را عهده‌دار است به این سؤال پاسخ دهد که برای فرهنگ‌سازی در رعایت شیوه‌نامه‌های بهداشتی، فاصله‌گذاری اجتماعی و ترغیب و تشویق مردم به تزریق واکسن چه اقدام فرهنگی انجام داده است؟
تاکنون از فعالان رسانه‌ای که در تولید محتوی، جریان سازی، ترغیب و تشویق مردم شبانه‌روز می‌نویسند و منتشر می‌کنند چه حمایت و اقدامی انجام داده است؟
شاید پاسخ به این سؤالات آن باشد که اعتبار خاصی در این خصوص وجود ندارد که اگر این پاسخ را بشنویم این سؤال پیش می‌آید پس در استان‌های هم‌جوار چرا چنین اقداماتی انجام می‌شود و فعالان رسانه‌ای و تولید محتوی کنندگان موردتقدیر و تشویق و حمایت قرار می‌گیرند و از قََبل انتشار مطالب آموزشی، تبلیغی پیشگیرانه کرونا علاوه بر چرخیدن اقتصاد رسانه‌های استان مربوطه در مبارزه و پیشگیری از کرونا نقش‌آفرین هستند.
می‌گویید نه! سرچ چنددقیقه‌ای از روزنامه‌ها، هفته‌نامه‌ها و کانال‌های خبری صفحات فعالان شبکه‌های اجتماعی داشته باشید تا تفاوت را ببینید.
پیشنهاد این قلم این است که ستاد مقابله با کرونا زحمات شبانه‌روزی اصحاب رسانه و فعالان شبکه‌های اجتماعی استان ایلام را ببیند و زبان به تشکر بگشاید و جایگاه طلبکار ننشیند و از نجابت اهل‌قلم و رسانه استان ایلام نقش " بگیر و ببند و بده دست من پهلوان" بازی نکند که بر این بازی انتقادات فراوان است و به وقتش بیان خواهد شد.

همرسانی کنید:

نظر شما:

security code

کلیه حقوق این پایگاه متعلق به وب سایت خبری آفتاب ایلام است و استفاده از اخبار و محتوا با ذکر منبع مجاز است
طراحی و پیاده سازی توسط: بیدسان