شنبه، 01 اردیبهشت 1403| 20 April 2024
ایلام - ایرنا - معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی ایلام با بیان اینکه اکنون روزانه تا سه هزار نفر در استان می توانند واکسن کرونا تزریق کنند، گفت: در تلاشیم درصد تزریق روزانه واکسیناسیون را به بیش از پنج ...

دکتر جمیل صادقی فر روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: ایمنی صد درصد توسط هیچ واکسنی ایجاد نمی شود اما تزریق واکسن به درجات بسیار بالایی از مرگ ناشی از کرونا جلوگیری می کند.

وی افزود: بخش مهمی از حاصل نشدن درصد مورد نظر دریافت واکسیناسیون به مقاومت مردم برمی گردد و به آمادگی، امکانات، تجهیزات و میزان موجودی واکسیناسیون دانشگاه علوم پزشکی مرتبط نیست.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی ایلام با بیان اینکه استقبال مردم ایلام برای تزریق واکسن کرونا رضایت بخش نیست، تاکید کرد: بزرگان، معتمدین، افراد و رسانه های تاثیر گذار نقش مهمی در اقناع مردم برای تزریق واکشن دارند و مانند همیشه پای کار باشند.

دکتر صادقی فر ادامه داد: تنها شهرستانی که در استان درصد خود را واکسینه کرده بدره است و سایر شهرستان ها باید نسبت به این موضوع توجه بیشتری داشته و تزریق واکسن باید افزایش یابد.

وی گفت: پوشش واکسیناسیون بالای ۶۰ سال در شهرستان بدره ۷۶.۰۳، آبدانان ۵۷.۹۲، دره شهر۵۵.۳۸، ایوان۵۳.۱۶، چرداول۵۲.۵۴، ایلام۴۶.۷۹، دهلران ۴۶.۰۲ ، سیروان ۴۵.۷۸، هلیلان ۳۹.۴۹، مهران ۳۷.۳۸ درصد است.

دکتر صادقی بیان کرد: شهرستان بدره دارای بیشترین و شهرستان ملکشاهی دارای کمترین درصد تزریق واکسن کرونا هستند.

وی با ابراز نگرانی از افزایش بستری ها و مبتلایان گفت: رعایت پروتکل های بهداشتی در استان به کمتر از ۵۰ درصد رسیده است و مردم با ساده انگاری و عدم رعایت سبب روند افزایشی بیماری شده اند.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم  پزشکی ایلام در خصوص رنگ بندی کرونایی شهرستان های استان هم افزود: شهرستان های ایلام، دره شهر، مهران، آبدانان و چوار در وضعیت قرمز، دهلران و بدره در وضعیت نارنجی قرار دارند.

وی اضافه کرد: شهرستان های ملکشاهی، هلیلان، چرداول، سیروان، و ایوان نیز در وضعیت زرد قرار دارند.



نویسنده: newsBot
همرسانی کنید:

نظر شما:

security code

کلیه حقوق این پایگاه متعلق به وب سایت خبری آفتاب ایلام است و استفاده از اخبار و محتوا با ذکر منبع مجاز است
طراحی و پیاده سازی توسط: بیدسان