جمعه، 31 فروردین 1403| 19 April 2024
ایلام-استاندار ایلام از ابتلای ۱۱۰ نفر به کرونا در یک مراسم عروسی در استان ایلام خبر داد.

به گزارش خبرنگار مهر، محمد نوذری ظهر دوشنبه در جلسه ستاد کرونا در ایلام اظهار کرد: آمارهای فعلی بیانگر قرار گرفتن استان در پیک پنجم کرونا است، از مردم انتظار داریم که با توجه بیشتر به رعایت پروتکل های بهداشتی و انجام واکسیناسیون، مسئولان را در کنترل کرونا همراهی کنند.

وی گفت: با توجه به در پیش بودن ماه محرم، مراسمات جشن و عروسی افزایش می یابد، فرمانداران باید مانع از برگزاری مراسمی شوند که در آن پروتکل ها را رعایت نمی کنند.

نوذری عنوان کرد: نیروی انتظامی در این خصوص باید به شدت برخورد کند و داستانی هم پای کار است.

وی گفت: منکر برگزاری مراسم جشن عروسی نیستیم ولی باید با رعایت پروتکل های بهداشتی جشن ها برگزار شوند. به طور مثال در یک مراسم عروسی یک فرد مثبت بیش از ۱۱۰ نفر را مبتلا کرده است و این باعث می شود عروسی ها را به عزا تبدیل کنیم.

استاندار ایلام اضافه کرد: در بحث مراسم عزا نیز باید کنترل های لازم صورت گیرد، بیشترین مشکل استان در برگزاری مراسمات است.

میزان رعایت پروتکل ها در استان به ۵۰ درصد رسیده است

نوذری با اشاره به اینکه واکسیناسیون یک اولویت است و مهمترین راه عبور از این وضعیت، تزریق واکسن است، افزود: با اینکه امکانات استان برای واکسیناسیون آحاد مختلف مردم کفایت می کند اما درصد واکسیناسیون در استان کمتر از ۶۰ درصد است.

استاندار ایلام اضافه کرد: شهرستان های دره شهر، آبدانان، ایلام، مهران و دهلران در وضعیت قرمز کرونایی قرار دارند و باید فرمانداران این شهرستان ها دقت بیشتری بر رعایت پروتکل های بهداشتی داشته باشد.

وی افزود: هیچ دستگاهی حق ندارد مصوبات ستاد ملی کرونا را نادیده بگیرد و مصوبات ستاد ملی کرونا لازم الاجراست.

نوذری ادامه داد: قانون ملاک ماست و مرزهای استان باید کنترل شود، هر فرد و مقامی که از کشور عراق وارد کشور می شود باید در مرز از او تست کرونا گرفته شود و در این خصوص هیچ استثنایی نداریم.

استاندار ایلام افزود: متاسفانه میزان رعایت پروتکل ها در استان به ۵۰ درصد رسیده و شرایط بسیار سخت است، راهی جز رعایت این پروتکل ها نداریم.



نویسنده: newsBot
همرسانی کنید:

نظر شما:

security code

کلیه حقوق این پایگاه متعلق به وب سایت خبری آفتاب ایلام است و استفاده از اخبار و محتوا با ذکر منبع مجاز است
طراحی و پیاده سازی توسط: بیدسان