جمعه، 10 فروردین 1403| 29 March 2024

آفتاب ایلام_استاندار محترم ایلام امروز در گفت‌وگو با طلیعه زاگرس بیان کرده است "بنده چکار می‌توانم بکنم، بحث پروتکل‌ها که دیگر دست بنده نیست. بازار و مردم هر دو خسته‌اند"

عنوان این نکته از زبان استاندار ایلام نشان از آن دارد که ستاد کرونا شکست‌خورده است و به‌روزمرگی افتاده است و توان ادامه راه را ندارد و به نظر می‌رسد این ناتوانی نشات گرفته از آن است که دستورات متناقض ستاد کرونا در استان عامل اساسی این اتفاق است.

تفکری که مبارزه و پیشگیری را در دو کلمه "بازار و مردم" بداند از اساس در کنترل این بیماری عاجز بوده و حال که به عجز خود اعتراف دارد نیازمند تجدیدنظر در عملکرد خود و ستاد تحت امرش است.

جهت مزید استحضار استاندار محترم ایلام علاوه بر مردم و بازار ضلع اصلی که نقش‌آفرین در شیوع بیماری کرونا در استان ایلام است ساختار سازمانی و آنچه در اصلاح "دولت" نامیده می‌شود است.

چراکه مردم باید پروتکل‌های بهداشتی را رعایت کنند و اگر نکنند چه‌ها که در مورد آنان مصوب و اعمال نمی‌شود، بازار هم با وزش بادی به تعطیلی کشانده می‌شود اما مشاغل منتصب به ساختار از امرونهی و بازخواست مصون و همچنان اقتصادشان بر مراد و کاروبارشان به‌روز و در شیوع کرونا نقش‌آفرین و کسی هم نیست که به آنان بگوید بالای چشمتان ابرو است.

داروخانه‌ها را می‌گویم که چون در تملک فلان مقام دولتی قرار دارند پس رعایت نکردن پروتکل‌ها برای آنان بلامانع است.

مطب پزشکان و آزمایشگاه‌ها و مراکز درمانی نیز استثنا از رعایت پروتکل‌ها هستند .

جناب استاندار این استثناها موجب آن شده است تا مردم و بازار به رعایت پروتکل‌ها واکنش منفی نشان دهند و مصوبات یک بام و دو هوی ستاد کرونا استان باعث نافرمانی مدنی در رعایت پروتکل‌ها بهداشتی و خستگی آنان شده است و این واکنش جنابعالی را به اعتراف در شکست وادار کرده است.

برای خلاصی از این وضعیت قانون را اجرا کنید قانونی که صغیر و کبیر را شامل شود و به قول فرماندار شمااز "بچه‌های بالا" نترسد و به نظر فرمانداری که از بچه‌های بالا بترسد عزلش در مدت کوتاه باقیمانده دولت یک ضرورت است تا نه مردم و نه بازار خسته نشوند.

جناب استاندار دانشگاه علوم پزشکی را که به گفته معاون بهداشتی آن " وضعیت ایلام از سیستان بدتر بوده و آن را منعکس نکرده است" را توبیخ کنید و به میز محاکمه بسپارید چرا که کتمان واقعیت کرده است وضعیت حاد ایلام را لاپوشانی کرده است و این اقدام دانشگاه استان ایلام را از اخذ امکانات بیشتر محروم کرده است و امروز در نشست ستاد کرونا آن را با افتخار عنوان می‌کند.

آقای استاندار راهکار خسته نشدن مردم و بازار عمل به قانون است و لاغیر

همرسانی کنید:

نظر شما:

security code

کلیه حقوق این پایگاه متعلق به وب سایت خبری آفتاب ایلام است و استفاده از اخبار و محتوا با ذکر منبع مجاز است
طراحی و پیاده سازی توسط: بیدسان