سه شنبه، 28 فروردین 1403| 16 April 2024
وزرای صنعت و نیرو با حضور در نشست امروز کمیسیون صنایع مجلس به تشریح دلایل بروز آشتفگی در بازار سیمان و فولاد در هفته های اخیر پرداختند.

عزت الله اکبری رئیس کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی در گفت وگو با خبرنگار پارلمانی تسنیم با اشاره به نشست عصر امروز این کمیسیون، گفت: در این جلسه وزرای صمت و نیرو برای بررسی گرانی های اخیر در جلسه کمیسیون حضور داشتند.

نماینده تهران در مجلس بیان اینکه از وزیر نیرو نیز سوال شد چرا برق واحدهای صنعتی فولاد و سیمان قطع شده است، افزود: وزیر نیرو در این زمینه توضیحاتی ارائه داد، یکی از دلایلی که وی عنوان کرد درباره این بود که مصرف بالای برق و موارد پیش بینی نشده باعث شده است که برق واحدهای تولیدی سیمان و فولاد قطع شود.

رئیس کمیسیون صنایع و معادن مجلس تصریح کرد: اردکانیان اعلام کرد در دولت هماهنگ کردیم و خودمان نیز شیوه هایی را به کار گرفتیم و سعی کردیم به صنعت و تولید کمک کنیم البته قرار شد در اولین فرصت بار دیگر با حضور وزیر نیرو و وزیر صمت درباره این موضوع جلسه را برگزار کنیم.

اکبری ادامه داد:در این جلسه از وزیر صمت این سوال پرسیده شد که چرا قیمت سیمان و فولاد در این چند روز افزایش پیدا کرده و دلیل این اتفاق چه بوده است؟

وی با بیان اینکه دولت می بایستی بحث مدیریت تولید و مصرف را پیش از این در  نظر می گرفت، عنوان کرد: قرار شده است تا برای جبران خسارت های وارد شده به واحدهای تولیدی پس از عادی شدن شرایط برق با تعرفه صفر در اختیار واحدهای تولیدی قرار گیرد تا ضرر و زیان آنها نیز جبران شود.

 نماینده تهران در مجلس با بیان اینکه در جلسه امروز انتقاداتی نیز به اظهارات اخیر رئیس جمهور درباره اینکه مصوبه مجلس در باره  تحریم ها مانع برداشتن تحریم ها شده است نیز مطرح شد، گفت: هر فردی که الفبای دیپلماسی را بداند متوجه می شود قانونی که مجلس مصوب کرد برای حمایت از دولت بود تا آنها در مذاکرات دست پر را داشته باشند، آقای رئیس جمهور به جای اینکه به جامعه امید بدهد در حال فرافکنی است.

اکبری وی اضافه کرد امروز باید آقای رئیس جمهور در حالی که 10 روز به پایان عمر دولت مانده است باید  اعلام کند چگونه می خواهد بحث برق و تولید و توزیع آن را مدیریت کند.

انتهای پیام/



نویسنده: newsBot
همرسانی کنید:

نظر شما:

security code

کلیه حقوق این پایگاه متعلق به وب سایت خبری آفتاب ایلام است و استفاده از اخبار و محتوا با ذکر منبع مجاز است
طراحی و پیاده سازی توسط: بیدسان