سه شنبه، 29 اسفند 1402| 19 March 2024
ایلام-وعده های فراوان برای خرید دام زنده مازاد عشایر استان ایلام توسط دستگاه های متولی هنوز تحقق پیدا نکرده و در همین ارتباط دادستان ایلام به این موضوع ورود کرده است.

به گزارش خبرنگار مهر، روزهای زیادی است که عشایر استان ایلام علاوه بر رنج بی آبی و مشکلات دیگر با معضل بزرگ عدم خرید دام زنده مازاد دست و پنجه نرم می کنند.

وعده های فراوان برای خرید دام زنده مازاد عشایر استان ایلام توسط دستگاه های متولی هنوز تحقق پیدا نکرده است.

هشدار جدی دادستانی به مسئولین اجرایی

پس از گلایه های متعدد عشایر استان ایلام از عدم خریداری دام های مازاد، باز هم مثل همیشه مدعی العموم صدای عشایر را شنید و با هشدار جدی به مسئولان اجرایی آنها را بر رفع مشکل عشایر توصیه و تاکید کرد.

جانشین دادستان ایلام در این خصوص گفت: گزارشات مختلفی در خصوص گلایه عشایر از عدم خرید دام های مازاد از طریق رسانه ها واصل شد که حسب دستور خسروی زاد دادستان ایلام این امر در دستور کار قرار گرفت.

رضا امیری مقدم افزود: دادستان ایلام تاکید دارند که مسئولان اجرایی و متولی این امر فوراً نسبت به رفع مشکلات عشایر و خرید دام هایشان اقدام کنند در غیر این صورت و چنانچه در اثر قصور و اهمال مدیران مشکلی ایجاد شود با مسببین و مقصرین برخورد جدی صورت می گیرد.

جانشین دادستان این موضوع را هشدار جدی به مسئولین اجرایی قلمداد کرد و گفت: به رغم تاکیدات قبلی و عدم اجرای آن، حسب دستور دادستان ایلام همه دستگاه های اجرایی (پشتیبانی امور دام، امور عشایر و…) مکلف هستند نسبت به رفع مشکل عشایر ظرف چند روز آینده اقدام کنند.

خرید دام مازاد زنده عشایر ایلام هفته آینده آغاز می شود

مدیرکل امور عشایری استان ایلام نیز اظهار کرد: در بحث خرید دام مازاد عشایر در هفته آینده با هماهنگی و پشتیبانی امور دام نسبت به خرید دام مازاد اقدام خواهیم کرد.

فرشاد یاسمی افزود: ارزش اقتصادی محصولات تولیدی عشایر استان ایلام سالانه ۹۰۰ میلیارد تومان است که با حمایت از آنها می توان سرانه تولید این قشر را افزایش داد.

وی با اشاره به مشکلات آبرسانی به عشایر استان، افزود: ۲۰ تانکر به عشایر مناطق مختلف در استان ایلام آبرسانی می کنند آبرسانی به مناطق عشایر مختلف به صورت هفتگی یا هر ۱۰ روز یک بار انجام و به هر خانوار سه هزار لیتر آب تخصیص داده می شود.

مدیرکل امور عشایری استان ایلام اضافه کرد: در بحث تامین نهاده های دامی عشایر که سهم استان ایلام از وزارتخانه اخذ شده و ماهیانه بین عشایر توزیع می شود.



نویسنده: newsBot
همرسانی کنید:

نظر شما:

security code

کلیه حقوق این پایگاه متعلق به وب سایت خبری آفتاب ایلام است و استفاده از اخبار و محتوا با ذکر منبع مجاز است
طراحی و پیاده سازی توسط: بیدسان