سه شنبه، 29 اسفند 1402| 19 March 2024
نماینده اهواز گفت: علت اینکه در هفته پایانی کار دولت دوازدهم این سوال را مطرح می کنم این است که یک پیام جدی به دولت آینده و وزرای آینده بدهیم که ما نمایندگان در کار نظارت اغماض نخواهیم کرد.

به گزارش خبرنگار پارلمانی خبرگزاری تسنیم، بررسی سوال مجتبی یوسفی نماینده اهواز در مجلس شورای اسلامی از عبدالرضا رحمانی فضلی وزیر کشور درباره علت عدم نظارت بر عملکرد شهرداری ها و عدم اجرای مفاد قانون شرایط انتخاب شهرداران در دستور کار امروز(سه شنبه 5 مرداد) قوه مقننه قرار داشت.

  یوسفی در تشریح سوال خود از وزیر کشور، گفت: مردم امروز بحران و تنش آبی در خوزستان، آب گرفتگی گذشته در استان های مختلف، بحران کرونا در سیستان و بلوچستان و شمال کشور، گرانی سیمان و  کمیابی آرد را می بینند و از ما می پرسند شما نمایندگان در مجلس چه کاره هستید؟

وی افزود: علت اینکه در هفته پایانی کار دولت دوازدهم این سوال را مطرح می کنم این است که یک پیام جدی به دولت آینده و وزرای آینده بدهیم که ما نمایندگان در کار نظارت اغماض نخواهیم کرد.

نماینده اهواز در مجلس  بیان کرد: وقتی انتصاب استانداران، فرمانداران و شهرداران در اختیار وزیر کشور است، سوال می شود که چرا استان ها و شهرهای ما چنین وضعیتی دارند. آقای رحمانی فضلی شما علیرغم مفاد مشخص آئین نامه انتخاب شهرداران که برای شهرهایی مانند اهواز شهردار باید 9 سال سابقه اجرایی و مدرک فوق لیسانس داشته باشد، فردی را منصوب کردید که با مدرک دیپلم 2 سال معاون فرهنگی شهردار بود و بعد از آن هیچ مسئولیتی نداشته و به یکباره با مدرک فوق لیسانس شهردار شد.

عضو هیئت رئیسه مجلس اظهار داشت: شاید همانطور که آقای روحانی گفته عملکرد اقتصادی ما خوب بود و مردم راضی هستند یا گفتند عملکرد ما در خوزستان بی بدیل بوده است، انتظار دارید که ما و مردم از شما عذرخواهیم کنیم؟ آقای وزیر کشور استان ما امروز در نتیجه همین انتصاب های شما به تابلوی بحران ها در کشور تبدیل شده است.

عضو کمیسیون عمران مجلس در بخش دیگری از سخنان خود به روند انتصاب شهردار اهواز و همچنین تلاش های استاندار وقت خوزستان در جهت جلوگیری از استیضاح وی اشاره کرد.

انتهای پیام/



نویسنده: newsBot
همرسانی کنید:

نظر شما:

security code

کلیه حقوق این پایگاه متعلق به وب سایت خبری آفتاب ایلام است و استفاده از اخبار و محتوا با ذکر منبع مجاز است
طراحی و پیاده سازی توسط: بیدسان