سه شنبه، 29 اسفند 1402| 19 March 2024

هوای ایلام خنک می شود

۱۴۰۰/۰۵/۰۵ ۱۵:۴۰ چاپ کدخبر: 11288
کارشناس پیش بینی هواشناسی ایلام با بیان اینکه توده هوای گرم در استان ایلام تا فردا چهارشنبه همچنان ماندگار است افزود:از روز پنج شنبه شاهد خنک شدن هوا در استان خواهیم بود.

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما مرکز ایلام؛ ساسان رستمی اظهار داشت: از روز پنجشنبه دمای هوا نسبت به روز‌های اخیر کاهش نسبی می‌یابد و این کاهش نسبی دما در طول هفته آینده نیز تداوم خواهد داشت.

وی با بیان اینکه از امروز تا سه روز آینده شاهد وزش باد به نسبت شدید در نقاط مختلف استان ایلام خواهیم بود افزود: احتمال شکل گیری غبار محلی در نوار مرزی غربی استان دور از ذهن نیست.

رستمی یادآور شد: دیروز شهر‌های ایلام با ۴۲.۲، آبدانان ۴۷ و لومار با ۵۰.۷ درجه سانتیگراد رکورد دمایی بلندمدت خود را شکستند و ایوان با ۴۲.۸ درجه سانتیگراد رکورد دمای بلندمدت خود را دوباره تکرار کرد.

وی افزود: شهرستان‌های دهلران و مهران در طول هفته جاری در زمره گرمترین مناطق کشور قرار داشتند و دیروز دهلران با ۵۲.۶ گرمترین و مهران با ۵۲ درجه سانتیگراد دومین شهر گرم کشور بودند.

استان ایلام در سال زراعی جاری (اول مهر هرسال تا پایان شهریورماه سال بعد) یکی از خشکسالترین و گرمترین سال‌های خود را تجربه کرد.



نویسنده: newsBot
همرسانی کنید:

نظر شما:

security code

کلیه حقوق این پایگاه متعلق به وب سایت خبری آفتاب ایلام است و استفاده از اخبار و محتوا با ذکر منبع مجاز است
طراحی و پیاده سازی توسط: بیدسان