سه شنبه، 29 اسفند 1402| 19 March 2024
آخرین جلسه ستاد هماهنگی اقتصادی دولت امروز بع ریاست حسن روحانی برگزار شد.

به گزارش خبرنگار حوزه دولت خبرگزاری تسنیم، آخرین جلسه ستاد هماهنگی اقتصادی دولت صبح امروز به ریاست حجت الاسلام حسن روحانی برگزار شد.

 روحانی در این جلسه ، اداره اقتصاد کشور در شرایط ویژه تحریم و جنگ اقتصادی را بسیار پیچیده و سخت خواند و گفت: هدف نخست دشمنان در اعمال تحریم و جنگ اقتصادی، فروپاشی جامعه و ناکارآمد جلوه دادن نظام در مقابله با بحران ها و مشکلات بوده است و به نظر من ستاد هماهنگی اقتصادی دولت، نقش ستاد جنگ را ایفا کرده است.

رئیس جمهور تامین زندگی و معیشت و جلوگیری از آسیب دیدن بنیان زندگی مردم را از محورهای اصلی و مورد توجه در تصمیم گیری های ستاد اقتصادی برشمرد و افزود: امنیت غذایی و ثبات اقتصادی نقش مهمی در ایجاد امنیت اجتماعی و روانی جامعه دارد.

روحانی افزود: مردم همواره خواستار امنیت روانی، اجتماعی و فرهنگی و رفاه و آسایش در زمینه های اقتصادی هستند و این موضوع مهم همواره در دولت تدبیر و امید مورد اهتمام بود و تازمانی که جنگ اقتصادی بر کشور تحمیل نشده بود این دولت توانست با کاهش چشمگیر تورم در 4 سال متمادی 93 تا 96 و ایجاد ثبات و رشد اقتصادی، امنیت روانی و اجتماعی را ارتقا بخشد.

رئیس جمهور تصریح کرد: بعد از اعمال جنگ اقتصادی علیه ایران نیز تصمیمات موثر و کلان ستاد هماهنگی اقتصادی اهداف دشمن را در فروپاشی جامعه، خنثی کرد.

دکتر روحانی خاطرنشان کرد: اگر چه عوامل جنگ اقتصادی، سیاسی بود و در حوزه روابط خارجی و دیپلماسی قرار می گرفت، ولی ستاد هماهنگی اقتصادی با تصمیم گیری های بموقع و مناسب تلاش کرد آثار اقتصادی این تهاجمات سیاسی را کاهش دهد.

رئیس جمهور به استفاده از مجموعه نظرات اقتصاددانان و کارشناسان بخش اقتصادی با دیدگاه های مختلف در تصمیم گیری های کلان ستاد اقتصادی اشاره کرد و اظهار داشت: تشکیل جلسات منظم این ستاد نشان داد دولت به عهد خود برای تصمیم گیری براساس خرد جمعی و پرهیز از تصمیمات سلیقه ای در برنامه ریزی و سیاستگذاری های کلان اقتصادی پایبند بوده است و حضور مسئولان ارشد اقتصادی کشور در جلسات ستاد هماهنگی اقتصادی هر هفته در دو نوبت، نشان اهتمام جدی دولت در حل مسائل اقتصادی و تلاش ساختاری برای ایجاد هماهنگی در اقدامات اقتصادی دولت بوده است.

روحانی با قدردانی از حضور منظم ، با انگیزه و پشتکار همه اعضای ستاد هماهنگی اقتصادی بویژه دکتر جهانگیری معاون اول رئیس جمهوری در جلسات برگزار شده، از نقش مهم ایشان در هماهنگی اجرای تصمیمات این ستاد در دولت و ستاد اقتصاد مقاومتی تشکر کرد.

انتهای پیام/

 


نویسنده: newsBot
همرسانی کنید:

نظر شما:

security code

کلیه حقوق این پایگاه متعلق به وب سایت خبری آفتاب ایلام است و استفاده از اخبار و محتوا با ذکر منبع مجاز است
طراحی و پیاده سازی توسط: بیدسان