سه شنبه، 29 اسفند 1402| 19 March 2024

ایلام - ایرنا - استاندار ایلام تامین آب پایدار، رعایت پروتکل های بهداشتی کرونا و انجام واکسیناسیون را سه الزام برای برگزاری اربعین امسال ذکر کرد و گفت: تمامی زیرساخت های این کنگره با تخصیص ۱۰۰ درصدی ...

به گزارش ایرنا، محمد نوذری در نشست ستاد اربعین استان با تقدیر از همه عوامل دخیل در برگزاری اربعین اظهار داشت: اربعین یک کار جمعی است و همه در آن نقش داشتند، اما ضرورت دارد کمیته ها فعال تر، پویاتر و جدی تر بصورت هفتگی جلسات را برگزار کرده و نشست های تخصصی را دنبال کنند.

وی شرایط اربعین امسال را با سال های گذشته بسیار متفاوت عنوان کرد و افزود: شرایط کرونا و وضعیت گرما، اربعین امسال را خاص کرده که اجرای پروتکل ها و محدودیت ها از یک سو و وضعیت گرما از سوی دیگر مخاطرات، چالش ها و نیازمندی های خاص خود را بوجود آورده است.

استاندار ایلام با بیان اینکه طبق برنامه ریزی بعمل آمده تمامی کسانی که واکسینه شده اند، می توانند در ایام اربعین از کشور خارج شوند، تاکید کرد: ۲ سناریو در برگزاری اربعین محتمل است، لذا پیشنهاد شده که در مرحله اول تمامی عوامل درگیر در برگزاری امر اربعین واکسینه شوند و در صورت همراهی مسوولان ملی و بخاطر قرار گرفتن ایلام در کریدور اربعین و مواجهه کل استان با خطر کرونا پیشنهاد دوم این است که تمام مردم استان تا قبل از ایام اربعین واکسینه شوند.

نوذری اضافه کرد: برای برگزاری کنگره اربعین ضرورت دارد زیرساخت های اولیه از جمله تامین آب پایدار و امکاناتی از قبیل آب سردکن، یخ ساز را در اسرع وقت فراهم کنیم.

وی یادآور شد: بدلیل گرما و شرایط کرونا بیشترین مخاطرات اربعین در حوزه دانشگاه علوم پزشکی قرار می گیرد.

وی در ادامه از استقرار بیمارستان سیار با تمام امکانات از سوی ستاد اجرای فرمان حضرت امام (ره ) در مرز مهران خبر داد و گفت: باید تلاش کنیم تا امکانات و زیرساخت های حوزه سلامت در پایانه مرزی مهران تکمیل شود تا زوار با مشکل خاصی در این خصوص مواجه نشوند.

استاندار ایلام با یادآوری اینکه اعتبارات اربعین امسال بصورت ۱۰۰ درصدی تخصیص می یابد، افزود: با وجود محدودیت منابع و اینکه اعتبارات استانی در حوزه زیرساختی هزینه می شود، ضرورت دارد کمیته ها از طریق وزارتخانه ها پیگیر اعتبارات ملی باشند تا منابع جدیدی را به اربعین تزریق کنیم.

انعقاد تفاهم نامه ۳۰ میلیارد تومانی استانداری ایلام و ستاد اجرایی فرمان امام ( ره ) 

استاندار ایلام با اشاره به تفاهم نامه ستاد اجرایی فرمان حضرت امام ( ره ) و استانداری، از اختصاص ۳۰ میلیارد تومان برای تکمیل زیرساخت های اربعین و اقدامات اولیه در پایانه مرزی مهران خبر داد و گفت: در صدد هستیم زیرساخت های اولیه پایانه مرزی مهران در فصل گرما تکمیل شود.

وی با اشاره به احتمالات برگزاری اربعین و تردد زوار اظهار داشت: برای برگزاری مراسم اربعین امسال۲ رویه وجود دارد یا بصورت محدود و با ساختاری جدید در قالب کاروان هایی با رعایت پروتکل های ویژه و تاییدیه واکسیناسیون انجام می گیرد و یا به مانند سنوات قبل با تعداد نامحدود با این تفاوت که تمامی کسانی که شرکت می کنند باید واکسینه شده باشند.

نوذری اضافه کرد: کمیته های تخصصی و مسوولان استانی برنامه ریزی لازم را برای هر ۲ حالت داشته باشند و ضمن تکمیل زیرساخت های اربعین، هم کمیته های تخصصی در حوزه های مختلف و هم استان های معین فعالیت خود را شروع کنند.

به گزارش ایرنا، تعیین زمین در خارج از محدوده منطقه آزاد، استقرار استان های معین و تردد کاپوتاژ از دیگر موضوعاتی بود که در این نشست مورد بحث و بررسی قرار گرفت.



نویسنده: newsBot
همرسانی کنید:

نظر شما:

security code

کلیه حقوق این پایگاه متعلق به وب سایت خبری آفتاب ایلام است و استفاده از اخبار و محتوا با ذکر منبع مجاز است
طراحی و پیاده سازی توسط: بیدسان