شنبه، 01 اردیبهشت 1403| 20 April 2024
ایلام - ایرنا - معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار و فرمانده قرارگاه عملیاتی ستاد کرونا استان با اشاره به افزایش میزان بستری ها در دره شهر گفت: ضرورت دارد نقاهتگاه موقت بیماران کرونایی در این شهرستان راه ...

به گزارش ایرنا، جهانگیر رستم زاد روز سه شنبه در نشست ستاد مبارزه با کرونای شهرستان دره شهر اظهار داشت: بدلیل اینکه کرونا دیگر بخشی از زندگی مردم شده فرهنگ سازی مهمترین اصل در مقابله با این بیماری است که باید همه برای این منظور پای کار بیاییم.

وی افزود: تمامی اعضای ستاد مبارزه با کرونا موظف به کنترل جامعه هدف خود هستند و از هیچ فرد و دستگاه های قصوری قابل پذیرش نیست.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار ایلام تاکید کرد: طی رصدهای میدانی از بازار دره شهر متاسفانه بجای مشتری ها خود صاحبان صنوف پروتکل ها را رعایت نمی کنند که این یک آفت بزرگ محسوب می شود و باید اداره صمت با همکاری اتحادیه ها در اسرع وقت نسبت به این مهم نظارت کنند.

رستمزاد ادامه داد: برای فروکش کردن کرونا در این شهرستان، شهرداری با همکاری فرمانداری آرامستان ها را بعنوان یک مکان پرخطر شیوع کرونا مسدود و ورود به آنرا ممنوع کنند.

وی اضافه کرد: دانشگاه علوم پزشکی ایلام باید در بحث دارو نیازهای شهرستان را برطرف کند و با توجه به افزایش تعداد بستری ها در دره شهر با همکاری ادارات متولی و علوم پزشکی نقاهتگاه موقت در این شهرستان راه اندازی شود.

فرماندار دره شهر نیز در این نشست اظهار داشت: فرآیند بیماری کرونا در کشورمان روندی صعودی پیدا کرده و در استان ایلام نیز این هفته آمارهای مربوط به مبتلایان و بستری ها افزایش چشمگیری داشته است.

کیانوش محمدنژاد افزود: افزایش میزان رعایت پروتکل های بهداشتی، استقبال مناسب از روند واکسیناسیون ضمانت اجرایی مصوبات ستادهای استانی شهرستانی و از عواملی است که می تواند باعث کاهش آمارها در دره شهر شود.

وی اضافه کرد: همه باید برای کاهش آمار مبتلایان، بستری و فوتی های ناشی از کرونا احساس مسوولیت بیشتری کنیم و نهایت تلاش و اهتمام خود را در این راستا به کار گیریم.



نویسنده: newsBot
همرسانی کنید:

نظر شما:

security code

کلیه حقوق این پایگاه متعلق به وب سایت خبری آفتاب ایلام است و استفاده از اخبار و محتوا با ذکر منبع مجاز است
طراحی و پیاده سازی توسط: بیدسان