شنبه، 08 اردیبهشت 1403| 27 April 2024
ایلام-رئیس پلیس راه ایلام از کاهش ۴۸ درصدی حوادث رانندگی در ایلام طی سال جاری خبر داد.

رضا همتی زاده در گفتگو با خبرنگار مهر اظهار داشت: در سال ۹۹ نزدیک به ۴۸ درصد حوادث رانندگی در استان کاهش یافته که رتبه برتر کشور در بین سایر استان ها بوده است.

وی گفت: در چهار ماهه اول سال جاری میزان جانباختگان تصادفات جاده ای در سطح استان ۳۲ درصد کاهش یافته که رقم بسیار خوبی است.

همتی زاده افزود: تعداد متوفیان تصادفات جاده ای در استان ایلام نسبت به سایر استان ها متفاوت است و این استان هر سال کمترین کشته های تصادفات جاده ای را در سطح کشور داراست.

رئیس پلیس راه ایلام افزود: از مهمترین علل شکل گیری تصادفات می توان به سرعت غیرمجاز اشاره کرد که بیشترین علت تصادفات در استان با ۵۵ درصد را به خود اختصاص داده است.

وی گفت: تجاوز به چپ و انحراف به چپ نیز با ۲۲ درصد از دیگر علل تصادفات رانندگی در استان است.

همتی زاده اظهار کرد: عدم توجه به جلو از دیگر علل تصادفات رانندگی در استان است که بخشی از علل تصادفات را در چهارماهه اول سال به خود اختصاص داده است.

پنج نقطه حادثه خیز مهم در سطح استان حذف شد

وی گفت از همه رانندگان تقاضا می شود این سه آیتم را بیشتر از دیگر آیتم ها مدنظر خود قرار دهند.

همتی زاده عنوان کرد: یکی از برنامه های راهداری و حمل و نقل جاده ای و نیز پلیس راه اصلاح نقاط حادثه خیز به خصوص نقاطی که مکرراً در سه سال گذشته شاهد تصادفات بوده اند.

وی افزود: این نقاط شناسایی شده و در سال گذشته پنج نقطه حادثه خیز مهم در سطح استان حذف شده است.

رئیس پلیس راه ایلام افزود: در چهار ماهه سال جاری بالغ بر ۵۷ نقطه پرتصادف آشکارسازی و از حالت پرتصادف خارج شده است.

وی گفت: ۵۹ درصد تصادفات استان در محورهای اصلی اتفاق می افتد، پرتصادفات ترین محورها نیز شامل صالح آباد، ملکشاهی و دهلران است.

همتی زاده اظهار کرد: با توجه به اینکه این محورها کوهستانی پرپیچ و خم هستند، نیاز به بهسازی زیادی دارند و رانندگانی که از این محورها تردد می کنند نکات لازم را مدنظر قرار دهند.



نویسنده: newsBot
همرسانی کنید:

نظر شما:

security code

کلیه حقوق این پایگاه متعلق به وب سایت خبری آفتاب ایلام است و استفاده از اخبار و محتوا با ذکر منبع مجاز است
طراحی و پیاده سازی توسط: بیدسان