پنجشنبه، 06 اردیبهشت 1403| 25 April 2024

کاهش ۵ درصدی ازدواج در ایلام

۱۴۰۰/۰۵/۱۳ ۲۲:۲۵ چاپ کدخبر: 11851


مدیر کل ثبت احوال استان گفت:میزان ازدواج ثبت شده در ۴ ماهه نخست سالجاری نسبت به سال گذشته حدود ۵ درصد کاهش داشته است

سید محمدعلی تقوی در گفتگو با آفتاب ایلام گفت: میزان ازدواج ثبت شده در ۴ ماهه نخست سالجاری نسبت به سال گذشته حدود ۵ درصد کاهش یافته و تعداد یکصد هزار و۶۳۴ مورد به ثبت رسیده است.


تقوی اظهار داشت:در چهار ماهه ی نخست امسال به دلیل شیوع کرونا میزان فوتی‌های کرونا در این استان نیز ۱/۳ درصد افزایش یافته و در این مدت ۹۹۷ مورد فوتی ثبت شده‌است

تقوی افزود: همچنین در این مدت۲ هزار و ۳۲۹ واقعه ولادت در استان ثبت شده که نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۹/۳ درصد کاهش یافته است.

مدیرکل ثبت احوال ایلام در خصوص میزان نرخ طلاق در استان ایلام، اظهار کرد: میزان طلاق ثبت شده استان امسال تا کنون ۲۹۱ مورد طلاق بوده که ۲۲ درصد افزایش یافته است

وی در خصوص انتخاب اسم و فراوانی نام‌های ثبت شده در استان ایلام گفت: اسم‌های اول انتخابی والدین برای فرزندان متولد شده تقریباً اسامی مذهبی بوده که به ترتیب برای پسران امیرعلی، حسین، آراد، امیرحسین و علی و فراوانی شش نام اول دختران در استان به ترتیب رستا، ،آوین،آوا، فاطمه، آیلین و زهرا بوده است.

مدیر کل ثبت و احوال استان افزود: در هر شبانه روز ۱۹ واقعه ی ولادت،۸ واقعه ی فوت،۱۴ واقعه ی ازدواج و ۲ واقعه ی طلاق در استان ثبت می شود.

تقوی تصریح کرد:میانگین سن ازدواج در استان برای زوج ۳۱ سال و زوجه ۲۶ سال بوده و میانگین سن طلاق هم برای مردان ۳۷ سال و برای زنان ۳۲ سال ثبت شده است.


وی برای اجرای قانون جدید تعیین تکلیف فرزندان حاصل از ازدواج زنان ایرانی با مردان خارجی نیز گفت: استانداری ایلام تاکنون برای تعداد حدود ۴۰۰ نفر از خانواده این فرزندان پرونده تشکیل داده و تاکنون پرونده ۲۹ نفر نهایی و برای صدور شناسنامه به اداره ثبت احوال مرکز استان ارسال شده که در نهایت برای فرزندان حاصل این ازدواج‌ها شناسنامه صادر و تحویل داده شد.

نویسنده فتاحی

همرسانی کنید:

نظر شما:

security code

کلیه حقوق این پایگاه متعلق به وب سایت خبری آفتاب ایلام است و استفاده از اخبار و محتوا با ذکر منبع مجاز است
طراحی و پیاده سازی توسط: بیدسان